Τα τροχόσπιτα είτε πρόκειται για τα ρυμουλκούμενα είτε για τα αυτοκινούμενα, δεν αποτελούν δημοφιλή λύση στην Ελλάδα για τις διακοπές, εν αντιθέσει με πολλά άλλα ευρωπαϊκά κράτη, όπου είναι πολύ διαδεδομένα. Χρόνια τώρα βλέπουμε σε παραθεριστικά μέρη της χώρας μας το καλοκαίρι και σε κάμπινγκ, να κυκλοφορούν κυρίως αυτοκινούμενα τροχόσπιτα και να καλύπτουν τις ανάγκες από δύο έως πολλών ατόμων.
Οικογένειες ή παρέες μετακινούνται με τα τροχόσπιτα και διανύουν χιλιάδες χιλιόμετρα από βόρεια ή νότια κράτη, όπως είναι από Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία, Ισπανία, Ολλανδία κ.λπ. Τα βασικά πλεονεκτήματα που προσφέρει ένα τροχόσπιτο, είναι ότι δεν χρειάζεται ψάξιμο για κατάλυμα, ενώ η διαμονή σε κάμπινγκ με όλες τις απαραίτητες παροχές είναι πολύ φθηνή. Επίσης, μπορεί κανείς να γυρίσει ολόκληρη την Ελλάδα για παράδειγμα, χωρίς να του λείπουν οι ανέσεις ενός σπιτιού, οπουδήποτε και να βρεθεί.
Τα μειονεκτήματά τους είναι ότι είναι ογκώδη και δύσκολα χωράνε σε τουριστικά σημεία με στενούς δρόμους, ότι δεν μπορούν να αναπτύξουν γρήγορες ταχύτητες και κυρίως, ότι είναι πολύ ακριβά, για τα ελληνικά δεδομένα τουλάχιστον. Ένα καινούργιο αυτοκινούμενο τροχόσπιτο κοστίζει τουλάχιστον 60.000 ευρώ, ενώ και τα καλά μεταχειρισμένα δεν είναι φθηνά (δείτε εδώ αγγελίες). Στον εξοπλισμό τους περιλαμβάνουν κρεβάτια, κουζίνα, φούρνο, ψυγείο τηλεοράσεις, τουαλέτα, ντους, αποθηκευτικούς χώρους κ.λπ. Ανάλογα την έκδοση και τις ανάγκες του πελάτη οι τιμές φτάνουν ή και ξεπερνούν εύκολα, ακόμα και τις 100.000 ευρώ. Τώρα θα πείτε, για δώσει κανείς τόσα λεφτά για τροχόσπιτο θα πρέπει να του περισσεύουν πολλά χρήματα, ή τόσα χρήματα δεν θα ξοδέψει για τις διακοπές σε όλη τη ζωή του.
Γιατί όμως τα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα είναι τόσο ακριβά; Καταρχήν όλοι οι κατασκευαστές των τροχόσπιτων αγοράζουν το αμάξωμα ενός βαν (π.χ. Ford Transit, Fiat Ducato, Citroen Jumper, Mercedes Vito κ.λπ.). Ενδεικτικά, το φθηνότερο Ford Transit van πωλείται στη Γερμανία γύρω στις 40.000 ευρώ. Όμως τα περισσότερα τροχόσπιτα «χτίζονται» σε πιο ακριβές εκδόσεις με σασί και μακρύ μεταξόνιο, έτσι ώστε να χωρέσουν όλα τα αξεσουάρ. Αυτά με την σειρά τους είναι ακριβά, ενώ διαμορφώνονται ειδικά για να χωρέσουν στην καμπίνα του τροχόσπιτου και να είναι ασφαλή και πλήρως λειτουργικά.
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε πως γίνεται η κατασκευή ενός αυτοκινούμενου τροχόσπιτου, από το «γυμνό» σασί έως να διασκευαστεί σε ένα κινούμενο σπιτικό.