Το VW Golf αποτελεί επί σειρά ετών το δημοφιλέστερο αυτοκίνητο στην Ευρώπη, ενώ στα 46 χρόνια θητείας του έχουν παρουσιαστεί και κάποιες ειδικές εκδόσεις περιορισμένης παραγωγής. Μία από αυτές ήταν και το Golf 16V G60 Limited, το οποίο κατασκευάστηκε στο χέρι και σε μόλις 71 αντίτυπα.
Ένα από αυτά, και συγκεκριμένα με τον αριθμό 9, είναι το εικονιζόμενο μεταχειρισμένο. Όπως καταλαβαίνουμε από την αρίθμηση του αυτοκινήτου, πρόκειται για ειδική έκδοση. Εν προκειμένω, στην πιο ειδική που έχουμε δει να κυκλοφορεί Golf ανεξαρτήτως γενιάς. Το 1989, η VW Motorsport αποφάσισε να δημιουργήσει ένα Golf-«εκτελεστή». Οι μηχανικοί του αγωνιστικού τμήματος της «ΦαουΒε» πήραν τα G60 και Syncro, έβαλαν όλη τους τη μαεστρία και κατασκεύασαν το Golf Limited. Εξωτερικά, το μόνο που διαχώριζε το Limited από το Rallye G60 ήταν η γαλάζια λωρίδα στη μάσκα (χρώμα-σήμα κατατεθέν της VW Motorsport), οι 15άρες BBS RM012, τα φιμέ πίσω φωτιστικά σώματα και οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες αμερικανικών προδιαγραφών.
Διαβάστε επίσης: «Top Gun» VW Scirocco GT του 1979 με 34.073 χλμ.
Κάτω από το σχεδόν αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα, όμως, το Limited ουδεμία σχέση με τα υπόλοιπα Golf διατηρούσε. Για την ακρίβεια, ελάχιστη σχέση με όλα τα hot hatch της εποχής. Ο 1.800άρης κομπρεσοράτος κινητήρας απέκτησε 16βάλβιδη κεφαλή και μεγαλύτερη πίεση στον μηχανικό υπερσυμπιεστή, μαζί με κοντύτερο γρανάζωμα στο 5άρι κιβώτιο και το σύστημα τετρακίνησης του Syncro. Ως αποτέλεσμα, το ταχύτερο και ισχυρότερο VW παραγωγής στα μέχρι τότε χρονικά ήταν γεγονός! Το μοτέρ απέδιδε 210 ίππους και 252 Nm ροπής, χαρίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα 6,4 δλ. και τελική που ξεπερνούσε τα 220 χλμ./ώρα!
Δείτε ακόμα: «Κανόνι» VW Polo GTI 323 ίππων και 503 Nm (+video)
Από τα 71 που κατασκευάστηκαν, μόνο 2 ήταν σε 3θυρο αμάξωμα. Όλα τους πωλήθηκαν σε στελέχη της VW, με κάθε ένα να κοστολογείται καινούργιο στα 68.500 γερμανικά μάρκα (κοντά στις 60.000 ευρώ, υπολογιζόντας ισοτιμίες και πληθωρισμό). Σήμερα, κοστίζει κάτι παραπάνω…
Διαβάστε επίσης: Αστέρι Alfa Romeo Alfasud με μόλις 5.900 χλμ.!
Το συγκεκριμένο ακουμπά τις 100.000 ευρώ (99.999), έχοντας 81.027 χλμ. στο κοντέρ! Προφανώς μιλάμε για εξαιρετική κατάσταση και άψογα συντηρημένο, με τον εξοπλισμό να περιλαμβάνει μέχρι ABS και ηλεκτρικούς καθρέπτες (θυμίζουμε, μοντέλο του 1989). Το Golf Limited παρέμεινε το ισχυρότερο VW παραγωγής για 15 χρόνια, μέχρι την παρουσίαση του R32 των 241 ίππων, το 2003. Χαρακτηριστικό του πόσο γρήγορο ήταν το Limited, το γεγονός πως το R32 χρειαζόταν το 6άρι DSG για να το ισοφαρίσει στο 0-100 χλμ./ώρα (6,4 δλ.), ενώ με το 6άρι χειροκίνητο ήταν αργότερο (6,6 δλ.)!