Στο άκουσμα του ονόματος «Lada» το πρώτο μοντέλο που έρχεται απευθείας στο νου, δεν είναι άλλο από το Niva. Κάτι λογικό άλλωστε, αφού από το 1977 παράγεται μέχρι σήμερα δίχως διακοπή και αλλαγή γενιάς, η οποία είναι προγραμματισμένη να γίνει προς τα τέλη του 2024, δηλαδή μετά από σχεδόν μισό αιώνα!
Όποιος θέλει να αγοράσει καινούργιο Lada στην Ευρώπη, θα πρέπει να κοιτάξει προς τη Γερμανία, γιατί εκεί υπάρχουν εμπορίες που τα έχουν ετοιμοπαράδοτα. Το αειθαλές Niva το γνωρίζουμε στη χώρα μας με το 3θυρο αμάξωμα, καθώς 5θυρο καινούργιο δεν πωλούνταν. Ωστόσο, εάν και εφόσον θελήσει κανείς ένα νέο Niva Legend 5d, θα χρειαστεί να εκταμιεύσει περισσότερα από 18.000 ευρώ για να πάρει μια έκδοση με ορισμένα απαραίτητα στοιχεία στον εξοπλισμό ή και παραπάνω χρήματα (σχεδόν 23.000 ευρώ) αν πρόκειται για το πιο σκληροτράχηλο Bronto.
Ενδεικτικά, το Niva Legend Black Edition 5d με τιμή 18.650 ευρώ διαθέτει ABS, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου, φώτα ομίχλης, υδραυλικό τιμόνι και θερμαινόμενα καθίσματα. To ESP μαζί με έστω μετωπικούς αερόσακους, συστήματα πολυμέσων και λοιπά καλούδια, αποτελούν άγνωστες λέξεις για το παλαιάς κοπής ρωσικό 4×4. Πληροφοριακά στην Ελλάδα με τιμή από 21.710 ευρώ πωλείται το 4κίνητο και προσφάτως ανανεωμένο Dacia Duster με τον 1.5 λτ. Blue dCi 115 PS, το οποίο είναι… έτη φωτός πιο σύγχρονο.
Σε σχέση με το 3θυρο Niva Legend, το 5θυρο εκτός από τις +2 πόρτες είναι και αισθητά μεγαλύτερο σε μήκος. Συγκεκριμένα φτάνει τα 4.120 χλστ. με μεταξόνιο 2.700 χλστ. (έναντι 3.640 χλστ. και 2.200 χλστ. αντίστοιχα το 3θυρο). Παρά το μεγαλύτερο συνολικό όγκο και βάρος (από 1.425 κιλά το 5d αντί 1.285 κιλά το 3d), o κινητήρας παραμένει ο ίδιος αναιμικός των 1.7 λτ. με τη χαμηλή ισχύ – επιδόσεις και την αυξημένη κατανάλωση καυσίμου. Σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις το 5θυρο Lada Niva Legend με τους 83 ίππους και τα 129 Nm ροπής χρειάζεται 19,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 137 χλμ./ώρα, ενώ η μεικτή κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 είναι 9,5 λτ./100 χλμ. και 260 γρ./χλμ.
Αν τυχόν κανείς ενδιαφέρεται ή θέλει απλά να χαζέψει, μπορεί να τα δει πατώντας εδώ.