Η Γερμανία αντιτίθεται εντόνως στις επικείμενες απαγορεύσεις της Ε.Ε. για την πώληση νέων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες, ενώ και η κοινή γνώμη συμμερίζεται τις κινήσεις της κυβέρνησης σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση.
Όπως αποκαλύπτει η Telegraaf, σχεδόν το 70% των Γερμανών δεν θέλει να απαγορευτεί η πώληση βενζινοκίνητων και ντίζελ οχημάτων από το 2035 και μετά. Συγκεκριμένα, το 68% των ερωτηθέντων απορρίπτουν κατηγορηματικά τις κινήσεις της Κομισιόν σχετικά με το μέλλον της αυτοκίνησης επί ευρωπαϊκού εδάφους. Το 18% δεν έχει πρόβλημα, αρκεί να υπάρχει η ευελιξία για εξαιρέσεις, ενώ μόνο το 14% δέχεται όσα προτείνει η Ευρωπαϊκή Ένωση. Τουλάχιστον 850.000 εργαζόμενοι απασχολούνται στη βιομηχανία του αυτοκινήτου στη Γερμανία, με 3,4 εκατ. μονάδες παραγωγή κατά το περσινό έτος.
Η Γερμανία πιέζει για μια εναλλακτική και πιο βιώσιμη προς όλους λύση, που περιλαμβάνει εξαίρεση για τα συνθετικά και τα βιοκαύσιμα. Συγκεκριμένα, απαιτεί από την Κομισιόν διαβεβαιώσεις πως τα εναλλακτικά καύσιμα θα επιτρέπονται στις Μ.Ε.Κ. και μετά το 2035, αναμένοντας την ανάλογη πρόταση. Ακόμα πιο σκληρή στάση κρατάει η Ιταλία, η οποία διαφωνεί πλήρως με το επερχόμενο νομοσχέδιο. Όπως αναφέρουν πολιτικές φωνές από τους γείτονες, μεταξύ των οποίων εκείνη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και επικεφαλής Μεταφορών, Matteo Salvini, «η απόφαση αυτή δεν έχει καμία απολύτως λογική και θα στοιχίσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας». H αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει το 8,5% του συνόλου της οικονομίας στην Ιταλία, απασχολώντας πάνω από 250.000 εργαζομένους.
Γερμανοί και Ιταλοί την έκαναν τη δουλειά τους, πάντως, καθώς η ψηφοφορία για το πέρασμα της επίμαχης νομοθεσίας αναβλήθηκε! Για την έγκριση του εγγράφου απαιτείται η υποστήριξη 15 εκ των 27 μελών της Ε.Ε., που αντιστοιχούν κατ’ ελάχιστο στο 65% του συνολικού πληθυσμού. Πέρα από Γερμανία και Ιταλία, δριμείες αντιρρήσεις εκφράζουν η Πολωνία και Βουλγαρία, με την ψήφο των Γερμανών -ως πολυπληθέστερης χώρας της Ένωσης- να είναι η πλέον καταλυτική.