H επικαιροποίηση της απόφασης για απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης στην Ευρώπη, από το 2035 κι έπειτα, δεν έχει προκαλέσει αντιδράσεις μόνο στο αγοραστικό κοινό και τους κατασκευαστές, αλλά και σε πολλά μέλη της ίδιας, της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γερμανία και Ιταλίδα εκφράζουν σφόδρα τις αντιδράσεις τους για τις αποφάσεις της Ε.Ε., απειλώντας με μπλοκάρισμα τις διαδικασίες αν δεν υπάρξει επαναδιαπραγμάτευση των όρων!
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι δυο χώρες αντιτίθενται στους περιορισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα οχήματα με θερμικά μοτέρ και ετοιμάζονται να λάβουν μέτρα, σε περίπτωση που οι νομοθέτες δεν επανεξετάσουν τις κυρώσεις και τις πιθανές εξαιρέσεις. Η Γερμανία πιέζει για μια εναλλακτική και πιο βιώσιμη προς όλους λύση, που περιλαμβάνει εξαίρεση για τα συνθετικά και τα βιοκαύσιμα. Συγκεκριμένα, απαιτεί από την Κομισιόν διαβεβαιώσεις πως τα εναλλακτικά καύσιμα θα επιτρέπονται στις Μ.Ε.Κ. και μετά το 2035, αναμένοντας την ανάλογη πρόταση. Όσο αυτή καθυστερεί, τότε δια στόματος του Υπουργού Μεταφορών, Volker Wissing, «η κυβέρνηση δεν μπορεί να δώσει την ψήφο της για τελική έγκριση του νομοσχεδίου». Ψηφοφορία που είναι προγραμματισμένη για τις 7 Μαρτίου, στη διάσκεψη των αρμοδίων υπουργών της Ε.Ε.
Ακόμα πιο σκληρή στάση κρατάει η Ιταλία, η οποία διαφωνεί πλήρως με το επερχόμενο νομοσχέδιο. Όπως αναφέρουν πολιτικές φωνές από τους γείτονες, μεταξύ των οποίων εκείνη του αντιπροέδρου της κυβέρνησης και επικεφαλής Μεταφορών, Matteo Salvini, «η απόφαση αυτή δεν έχει καμία απολύτως λογική και θα στοιχίσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας». H αυτοκινητοβιομηχανία συνεισφέρει το 8,5% του συνόλου της οικονομίας στην Ιταλία, απασχολώντας πάνω από 250.000 εργαζομένους. Σχεδόν τριπλάσιο μέγεθος έχει το αυτοκινητικό εργατικό δυναμικό της Γερμανίας (άνω των 800.000), με το ποσοστό συμμετοχής στην εγχώρια οικονομία να ανέρχεται στο 5,0%.