Η εκστρατεία κατά των αυτοκινήτων συνεχίζει με αμείωτους ρυθμούς στην Ευρώπη, καθώς μετά τις απαγορεύσεις θερμικών κινητήρων, τα Euro 7 και την επιβολή ουσιαστικά της ηλεκτροκίνησης στο εγγύς μέλλον, έχουμε ένα νέο μέτρο που δεν αφήνει σε ησυχία ούτε τις διαφημίσεις.
Από την 1η Μαρτίου του 2022 καθίσταται υποχρεωτική η παρότρυνση για χρήση μέσων μαζικής μεταφοράς και ποδηλάτων, στα διαφημιστικά σποτ των γαλλικών μέσων ενημέρωσης! Η ιδιαίτερη και πρωτότυπη αυτή τροπολογία είναι αποτέλεσμα χρόνιων προσπαθειών από περιβαλλοντικές οργανώσεις της Γαλλίας, που θέλουν να προωθήσουν το κίνημα «Μετακινήσεις με λιγότερη μόλυνση». Υπάρχει μάλιστα και ανάλογο hashtag («SeDéplacerMoinsPolluer»), που είναι επίσης υποχρεωτικό να εμφανίζεται στις διαφημίσεις!
Τα σποτ των αυτοκινητοβιομηχανιών επιβάλλεται να έχουν τρεις αναφορές: την αποφυγή χρήσης αυτοκινήτου για μικρές διαδρομές, με ταυτόχρονη παρότρυνση για περπάτημα ή ποδηλασία, τη χρήση ενός οχήματος για τη μετακίνηση αρκετών επιβατών (carpooling) και την επιλογή των ΜΜΜ για τις ανάγκες της καθημερινότητας. Κάθε προωθητική ενέργεια, ανεξαρτήτως κατηγορίας και μέσου (εφημερίδα, τηλεόραση, περιοδικό, site, ραδιόφωνο ή ταμπέλα), υποχρεούται να φέρει τις ανωτέρω προτάσεις, μετά του αναλόγου hashtag. Το πρόστιμο σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, δε, είναι ιδιαίτερα αυστηρό και μπορεί να φτάσει μέχρι τις 50.000 ευρώ!
H Υπουργός Οικολογικής Μετάβασης, Barbara Pompili, δήλωσε χαρακτηριστικά μέσω Twitter: «Η μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος στις μεταφορές δεν αφορά μόνο την αλλαγή σε ηλεκτρικά οχήματα. Σημαίνει επίσης τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς ή του ποδηλάτου, όπου αυτό είναι δυνατό».
Décarboner les transports ce n’est pas seulement passer au moteur électrique. C’est aussi utiliser, quand c’est possible, les transports en commun ou le vélo.
Une évolution encouragée dès mars sur toutes les publicités automobiles. #SeDéplacerMoinsPolluerhttps://t.co/sM9NLejSJb
— Barbara Pompili (@barbarapompili) December 29, 2021
Να θυμίσουμε πως η Γαλλία υπήρξε από τις πρώτες χώρες που έβαλαν στο στόχαστρο τα αυτοκίνητα για χάρη του περιβάλλοντος, αποκλείοντας από το Παρίσι (το 2016) κάθε μοντέλο χρονολογίας πρότερης του 1997. Επιπλέον, σκοπεύει να απαγορεύσει την πώληση κάθε νέου μοντέλου με θερμικό κινητήρα μέχρι το 2040.