Τεράστιο μέρος της παγκόσμιας ώθησης προς την ηλεκτροκίνηση βασίζεται στο κόστος χρήσης, συγκριτικά με τα πατροπαράδοτα ορυκτά καύσιμα. Ότι η φόρτιση, δηλαδή, χτυπάει λιγότερο την τσέπη από το γέμισμα στο βενζινάδικο. Καλή η οικολογική συνείδηση και η προστασία του περιβάλλοντος (άλλη μεγάλη κουβέντα αυτή), αλλά το μεγαλύτερο θέλγητρο για την αγορά EV είναι το «μπαγιόκο»: οι κρατικές επιδοτήσεις και τα κονδύλια που -υποτίθεται ότι- εξοικονομούν στον οικογενειακό προϋπολογισμό οι κιλοβατώρες, εν συγκρίσει με τα λίτρα αμόλυβδης ή ντίζελ. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;
Ακόμα ένα πολύ μεγάλο ζήτημα συζήτησης, ίσως το μεγαλύτερο όλων στα ηλεκτρικά. Το κατά πόσο εξοικονομεί ή όχι ένα EV χρήματα συγκριτικά με ένα θερμικό, ποικίλει από χώρα σε χώρα και από κατηγορία σε κατηγορία. Αναμενόμενο, λόγω της διαφοράς στις τιμές των καυσίμων και του κόστους ρεύματος. Σε αρκετές πάντως, τα ηλεκτρικά πιάνονται να δίνουν φρούδες υποσχέσεις. Μια εξ αυτών είναι αυτή της Αμερικής, που τυγχάνει να αποτελεί και μια από τις μεγαλύτερες του πλανήτη. Ανάλυση του Anderson Economic Group δείχνει πως η φόρτιση στο 100% ενός EV όχι μόνο δεν εξοικονομεί χρήματα, αλλά κοστίζει 3-6 δολάρια παραπάνω στα 100 μίλια. Η διαφορά κλείνει στο δικό μας νόμισμα και μετρητικό σύστημα (2,7-5,5 ευρώ στα 161 χλμ.), αλλά αφενός δεν παύει να είναι σημαντική, αφετέρου -και πολύ σημαντικότερα- το αντίθετο από αυτό που ευαγγελίζεται η ηλεκτροκίνηση.
Σύμφωνα με την έρευνα των Αμερικανών, υπάρχουν αρκετά βενζινοκίνητα μοντέλα (καθότι εκεί το ντίζελ είναι διαδεδομένο στα pick up) που θέλουν λιγότερα χρήματα για να γεμίσουν, από όσα ζητούν ηλεκτρικά ίδιας κατηγορίας για να φορτίσουν. Αυτοκίνητα όπως τα Nissan Versa, Honda Civic, Hyundai Elantra, Subaru Impreza και Mitsubishi Mirage (το δικό μας Space Star) αντλούν 9,78 δολάρια/100 μίλια από το πορτοφόλι των κατόχων τους, προκειμένου να κινούνται. Την ίδια στιγμή, τα Nissan Leaf and Chevrolet Bolt ζητούν 12,55 δολάρια/100 μίλια όταν φορτίζουν στο σπίτι και 15,97 δολάρια/100 μίλια σε σταθμό φόρτισης!
Ίδια ιστορία και στις μεγαλύτερες κατηγορίες. Τα Honda Accord, Toyota Camry, Chevrolet Malibu και Subaru Outback για παράδειγμα θέλουν περίπου 11,08 δολάρια/100 μίλια, ενώ τα Kia EV6, Tesla Model 3/Y, Ford Mustang Mach E και VW ID.4 βρίσκονται στα 12,62 δολάρια/100 μίλια σε οικιακό ρεύμα και 16,1 δολάρια/100 μίλια σε σταθμό φόρτισης. Τρομακτική η διαφορά στα pick up, και συγκεκριμένα όταν μπαίνουν στην πρίζα σταθμού φόρτισης, όπου «καίνε» 26,38 δολάρια/100 μίλια! Συγκριτικά η φόρτιση στο σπίτι κοστίζει 17,72 δολάρια/100 μίλια, ενώ βενζίνη και ντίζελ κυμαίνονται στα 17,58 και 17,1 δολάρια/100 μίλια αντίστοιχα.
Στο μόνο segment που τα ηλεκτρικά καταφέρνουν να βγουν μπροστά από τα θερμικά, είναι στα premium. Εκεί οι Porsche Taycan, Mercedes EQS και τα Tesla Model 3/X επιβαρύνουν τους κατόχους τους με 13,5 δολάρια/100 μίλια στο σπίτι, έναντι 17,56 δολαρίων/100 μίλια των BMW Σειρά 5, Porsche Macan και Mercedes GLE. Όταν μπαίνουν σε σταθμούς φόρτισης, όμως, η κατάσταση και πάλι ανατρέπεται (17,81 δολάρια/100 μίλια).