Το Citroen C5 X είναι η ναυαρχίδα της γαλλικής εταιρίας, αλλά για κάποιος Κινέζους του λείπει η ρετρό εμφάνιση. Η σύνδεση με το ένδοξο παρελθόν του λοχιόσημου. Μια ιστορία που περιλαμβάνει αξέχαστα αυτοκίνητα, όπως το CX. Κάποιοι Κινέζοι αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους, δημιουργώντας μόνοι τους τη σύγχρονη εκδοχή του θρυλικού μοντέλου.
Ο YouTuber Bai Ning και οι συνεργάτες του πήραν ένα C5 X -που πωλείται ως Dongfeng Citroën Versailles C5 X στην Κίνα- πήραν και ένα CX, τα έβαλαν δίπλα-δίπλα κι άρχισαν να μεταλαμπαδεύουν τις πινελιές από το Citroen των 70’s, στο σημερινό. Το πρώτο που χρειάστηκε να αλλάξει, ήταν η απόσταση από το έδαφος. Το CX είναι πολύ πιο κοντά στην άσφαλτο από το crossover C5 X, οπότε με την πρώτη ματιά η διαφορά είναι έκδηλη. Οι Κινέζοι ακολούθησαν το δρόμο του CX, τοποθετώντας αερανάρτηση και φέρνοντας το αμάξωμα αρκετά εκατοστά πιο κοντά στο οδόστρωμα, με τη δυνατότητα αυξομείωσης του «αέρα» κατά βούληση.
Το δεύτερο, ενδεχομένως και κυριότερο, το στιλιστικό κομμάτι ζαντών-αμαξώματος. Το CX έχει ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραστήματα στην αυτοκίνηση, με τα χρωμιωμένα καπάκια των τροχών, που δεν αφήνουν να φαίνεται ίχνος από τις σιδερένιες ζάντες πίσω τους, και το αεροδυναμικό κάλυμμα στον πίσω άξονα. Η καμπύλη της οροφής και το τρίτο παράθυρο επίσης συγκαταλέγονται στα ιδιαίτερα γνωρίσματά του, ωστόσο οι σχεδιαστές της Citroen έχουν φροντίσει να τα κληροδοτήσουν τρόπον τινά στο C5X. Συνεπώς, οι Κινέζοι είχαν μόνο να αλλάξουν ζάντες και να τοποθετήσουν τα πάνελ στους πίσω τροχούς. Το τελικό αποτέλεσμα; Κάτι που θα έπρεπε να λάβει σοβαρότατα υπόψη η Citroen, για εξαγορά δικαιωμάτων και πέρασμα στην παραγωγή!
Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι σημαντικά λιγότερες, περιοριζόμενες απλά στις επενδύσεις και τα «κυβάκια» στις πλάτες των καθισμάτων, που απορρέουν από εκείνα του CX. Σε μια τόσο καλοεκτελεσμένη εξωτερικά ρετρό προσαρμογή στο C5X ωστόσο, δεν θα έπρεπε να λείπει το τιμόνι-σήμα κατατεθέν με τη μια ακτίνα. Συνολικά πάντως, μιλάμε για μια εξαιρετική προσπάθεια.