Το δημοφιλέστερο μεσαίο σεντάν αυτοκίνητο στον κόσμο με πάνω από 30 εκατομμύρια πωλήσεις και πέντε δεκαετίες καριέρας, ετοιμάζεται να αναβαθμιστεί και να μπει στα premium στρώματα της κατηγορίας. Μια κατηγορία όπου ανέκαθεν ξεχώριζε το VW Passat, αλλά και που περνάει δύσκολα τα τελευταία χρόνια ελέω SUVs και crossovers.
Στο αμέσως επόμενο segment, αυτό των πολυτελών σεντάν, τα πράγματα είναι πολύ καλύτερα από τα απλά οικογενειακά τετράθυρα. Οπότε, για να καταφέρει το Passat να δει 9η γενιά, η λύση σύμφωνα με πηγές από την VW είναι μία: προβιβασμός στα premium! Tο Βόλφσμπουργκ αναβαθμίζει το μεσαίο του τόσο από πλευράς μεγέθους, όσο και εμπορικής τοποθέτησης, με τον Sugar Design να μας δίνει την απαραίτητη πρόγευση, μέσω renderings. Οι ψηφιακές απεικονίσεις αντλούν έμπνευση από το Arteon Shooting Brake (συνολικά), το κινεζικό Lamando και το προσφάτως παρουσιασθέν ID.7 (εμπρός), αλλά και το ID.5 (πίσω), δημιουργώντας ένα αρκετά δυναμικό estate σχήμα.
Το Passat MK9 βασίζεται στη βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας MQB (MQB Evo), όντας μεγαλύτερο σχεδόν σε όλες τις διαστάσεις και φτάνοντας στο επίπεδο του σημερινού Skoda Superb. To μήκος έχει κερδίσει 14 ολόκληρα εκατοστά και εκτείνεται πλέον στα 4.913 χλστ., ξεπερνώντας ακόμα και το τσεχικό μεγαλομεσαίο (4.889 χλστ.). Βέβαια η επόμενη γενιά Superb βρίσκεται προ των πυλών, οπότε δεν αποκλείεται να το δούμε να ξεπερνά τα 5 μέτρα.
Η 9η γενιά του γερμανικού μεσαίου θα διαθέτει πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων, με βενζίνη, ντίζελ, υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές επιλογές να είναι διαθέσιμες στους αγοραστές. Το ίδιο ισχύει για τα συστήματα μετάδοσης, που θα ποικίλουν σε μπροστοκίνητο και τετρακίνητο 4Motion. Το χειροκίνητο κιβώτιο δεν είναι σίγουρο πως θα συνεχίσει, καθώς εξετάζεται το ενδεχόμενο να διατίθενται όλες οι εκδόσεις με παραλλαγές του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη DSG. Τέλος, οι κάτοχοι των PHEV μοντέλων θα έχουν στη διάθεσή τους αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία έως 100 χιλιομέτρων, ταχύτερη φόρτιση AC και στάνταρ για πρώτη φορά ταχεία φόρτιση DC.