Τα κινεζικά ηλεκτρικά τρομάζουν την καθεστηκυία τάξη της αυτοκινητοβιομηχανίας, δεν χωράει αμφιβολία επ’ αυτού. Έχουμε φτάσει στο σημείο να παίρνουν μέτρα μέχρι ολόκληρες κυβερνήσεις εναντίον τους, μπας και ανακόψουν την πορεία τους. Η Ford αναγνωρίζει τόσο το μέγεθος της απειλής, όσο και το γεγονός πως σε κάποιους τομείς οι Κινέζοι είναι πιο προχωρημένοι.
Ο Marin Gjaja, επικεφαλής του τμήματος ηλεκτρικών της αμερικανικής εταιρίας (το Model e), δεν έκρυψε ίχνος από τον προβληματισμό του για την επέλαση των Κινέζων κατασκευαστών, η οποία αναπόφευκτα θα φτάσει και στις Η.Π.Α., αλλά και το γεγονός πως στο θέμα EV -ειδικά στα χαμηλού κόστους- δείχνουν το δρόμο: «Είναι μπροστά από εμάς σε αυτού του είδους την τεχνολογία. Το βλέπουμε και σκεφτόμαστε το εξής: πρέπει επειγόντως να προσαρμοστούμε και να εξελιχτούμε στα ηλεκτρικά, διαφορετικά δεν έχουμε μέλλον».
Η αμερικανική κυβέρνηση έχει προβεί στη επιβολή δασμών για την εισαγωγή «made in China» αυτοκινήτων, σε μια προσπάθεια προστασίας των εγχώριων κατασκευαστών, ωστόσο ο Gjaja διαβλέπει ότι δεν θα αργήσουν να παρακαμφθούν τα συγκεκριμένα μέτρα: «Εγώ αν ήμουν κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία θα έψαχνα οικόπεδα στο Μεξικό» είπε, καταδεικνύοντας τα οφέλη ανέγερσης μονάδων παραγωγής στη γειτονική χώρα χάρη στο χαμηλό κόστος κατασκευής, εργατικών και την ευκολία εισόδου στις Η.Π.Α. δίχως δασμούς. «Ότι θα έρθουν κάποια στιγμή εδώ, θα έρθουν. Όπως ήρθαν οι Ιάπωνες, οι Κορεάτες και οι Γερμανοί πριν από τους Κινέζους. Είναι τεράστια η αγορά» συμπλήρωσε, αναγνωρίζοντας το μέγεθος του ανταγωνισμού που προβάλουν εταιρίες όπως η BYD και η Geely.
Σε σχετική συζήτηση που έγινε σε πρόσφατο συνέδριο, ο CEO του «Μπλε Οβάλ» Jim Farley προειδοποίησε πως όσοι δεν μπορέσουν να κοντράρουν τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, κινδυνεύουν να χάσουν μέχρι το 20-30% των ετήσιων εσόδων τους! Για το λόγο αυτό η Ford έχει συστήσει ειδική ομάδα μηχανικών, επιφορτισμένη με την εξέλιξη ενός ηλεκτρικού χαμηλού κόστους, ώστε να ανταγωνιστεί το BYD Seagull που στην Αμερική ξεκινά από τις μόλις 11.000 δολάρια (10.210 ευρώ)