Κάποια αυτοκίνητα έχουν την ατυχία να βιώνουν απαξίωση, που στέλνει την αξία τους στα Τάρταρα λίγα μόλις χρονιά μετά την αγορά τους. Άλλα, αντίθετα, βλέπουν τις τιμές στα μεταχειρισμένα να ανέβουν στο πέρας των ετών, ως άλλο καλό κρασί που ωριμάζει. Και κάποια άλλα, εξόχως προνομιούχα, δεν χρειάζεται καν να περιμένουν. Όπως το Ford GT.
Όταν παρουσιάστηκε, το 2016, ξεκινούσε από τις 450.000 δολάρια (382.860 ευρώ). Με μπόλικα έξτρα (καλή ώρα η ματ βαφή, οι ανθρακονημάτινες ζάντες και αρκετά ακόμα), η τιμή ξεπερνούσε με άνεση τις 600.000 (612.695 δολάρια το συγκεκριμένο, ή 515.463 ευρώ). Κόστος που είχε προκαλέσει αντιδράσεις από πολύ κόσμο, κυρίως γιατί το GT δεν είχε κάποιον εξωτικό V8 ή V12 να το κινεί, αλλά τον 3.5 V6 EcoBoost του F-150 Raptor. Εννοείται σε ιδιαίτερα αναβαθμισμένη μορφή, όμως η «ρετσινιά» δεν έφευγε. Βέβαια, το GT είχε επιχειρήματα να δικαιολογήσει το αυξημένο κόστος: ανθρακονημάτινο σασί και αμάξωμα, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση και αεροδυναμικά βοηθήματα, εξέλιξη πρωτίστως ως αγωνιστικό για συμμετοχή στους αγώνες αντοχής, 656 ίππους στις 6.250 σ.α.λ. και 746 Nm στις 5.900 σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα σε 2,8 δλ. και τελική κοντά στα 350 χλμ./ώρα.
Το γεγονός ότι ουσιαστικά είναι αγωνιστικό για το δρόμο, ταυτίζει σε χαρακτήρα και φιλοσοφία το GT με το θρυλικό GT40. Τέτοιες περιγραφές περιμένουν οι συλλέκτες για να «βαρέσουν» τιμές, κάτι που ισχύει στο μέγιστο βαθμό για το αμερικανικό supercar. Κάτω από 600.000 δολάρια δεν βρίσκεις GT, κι αυτό αν πρόκειται για αυτοκίνητο που έκανε τις βόλτες του. Για δείγμα που αντιμετωπίζεται ως μουσειακό έκθεμα, το αντίτιμο ξεπερνά το 1 εκατομμύριο!
Αυτό που βλέπουμε δεν απέχει από το να χαρακτηριστεί «βιτρίνα», καθώς ταξινομήθηκε πρώτη φορά το 2019 και μέχρι σήμερα έχει διανύσει μόλις 814 χλμ.! Απολύτως αναμενόμενα, ο δεύτερος ιδιοκτήτης χρειάστηκε να καταβάλλει μια υπέρογκη ποσότητα χρημάτων για την αγορά του, το οποίο έφτασε τα 1,01 εκατ. δολάρια (850.000 ευρώ)!