Είναι από τις περιπτώσεις που είσαι σίγουρος πως αναρωτιέσαι αν πρόκειται για ορθογραφικό λάθος, αλλά με αυτά που έχουμε δει στον χώρο των συλλεκτών, δεν αποκλείεται πράγματι ένα Fiat Ritmo Abarth 130TC από το 1983 να έχει μόλις 1.000 χλμ. στο κοντέρ!
Κατά πάσα πιθανότητα, οι νεότεροι δεν γνωρίζουν καν το μοντέλο. Οι πιο παλιοί θα θυμούνται πως πρόκειται για τον διάδοχο του 128, που παρουσιάστηκε το 1978 και αντικαταστάθηκε το 1988 από το Tipo. Σε αυτά τα 10 χρόνια πούλησε 1.790.000 κομμάτια, δίχως να υπολογίζονται τα Seat Ronda (ίδιο αυτοκίνητο κατά την Fiat, διαφορετικά σήματα). Το Abarth 130TC εμφανίστηκε το 1983, μία χρονιά μετά την ανανέωση του Ritmo. Είχε έναν κινητήρα 1.995 κ.εκ. με διπλά καρμπιρατέρ της Solex/Weber, με την απόδοση να βρίσκεται στα 130 άλογα στις 5.900 σ.α.λ. και τα 177 Nm στις 3.600 σ.α.λ.
Δείτε ακόμα: Υπερσπάνιο «αμερικανικό» Peugeot 106 Rallye 1.3
Για τα δεδομένα της εποχής ήταν πολύ γρήγορο, καθώς τα 100 χλμ./ώρα από στάση απαιτούσαν μόλις 7,8 δλ. και η τελική έφτανε στα 195 χλμ./ώρα. Συν ότι στις στροφές στεκόταν εξαιρετικά, ελέω των επεμβάσεων της αυστριακής εταιρίας στην ανάρτηση και το πλαίσιο. Σωστό hot hatch, με λίγα λόγια. Δεν πέτυχε ιδιαίτερα εμπορικά, λόγω της υψηλής τιμής και της ύπαρξης του VW Golf GTI. Η σπανιότητα και ο συλλεκτικός του χαρακτήρας πάντως, εξαργυρώνεται σήμερα. Τα Ritmo Abarth 130TC απαντώνται σταθερά πάνω από τις 10.000 ευρώ στις αγγελίες μεταχειρισμένων. Tα περισσότερα με πάνω από 100.000 χλμ, πράγμα απολύτως φυσιολογικό. Με 1.000 χλμ., πάντως, το συγκεκριμένο ενδέχεται να είναι το μοναδικό.
Διαβάστε επίσης: Πωλείται Fiat Coupe 20V Turbo με μόλις 3.000 χλμ.!
Το αυτοκίνητο φαίνεται να βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, κάτι που αποτυπώνεται στην τιμή, που φτάνει τις 18.700 ευρώ! Φυσικά, έχουμε δει VW Golf του 1989 να πωλείται για 99.000 ευρώ και να ζητάνε 80.000 για Citroen BX, οπότε το τι ζητάει ο ιδιοκτήτης δεν προκαλεί εντύπωση. Το γεγονός, όμως, ότι ένα αυτοκίνητο 37ετίας παρουσιάζεται άστρωτο συνιστά είδηση. Βέβαια, η αγγελία δεν αναφέρει αν πρόκειται για αναπαλαίωση, όπου στις περισσότερες περιπτώσεις -ελέω rebuild κινητήρα- το οδόμετρο μηδενίζει.