H 7η εκδοχή του κορυφαίου Lancer είναι κάτι σαν τη M3 E36 των Evo. Είχε την ατυχία να πέσει ενδιάμεσα σε δυο εμβληματικά μοντέλα, περιοριζόμενο αναγκαστικά σε ρόλο κομπάρσου. Η 36άρα διαδέχτηκε την E30 και αντικαταστάθηκε από την E46, το Evo 7 διαδέχτηκε το Evo 6 και αντικαταστάθηκε από το 8 (το οποίο 8άρι περισσότερο μνημονεύεται ως η βάση του 9).
Παρόλα αυτά, δεν παύει να είναι Evo. Αν πρόκειται για ειδική έκδοση μάλιστα, τότε ανάγεται σε κάτι παραπάνω από άξιο λόγου. Το Evo 7 Extreme μπορεί να το θυμάστε και από το εν Ελλάδι πέρασμά του, μέσω της Meva Power. Ένα ερυθρόλευκο rally replica, με 18άρες ζάντες της BBS και 360 άλογα. Ο Ιάπωνας «εξτρεμιστής» κυκλοφόρησε σε αρκετές εκδόσεις, με κορυφαία τη σπάνια SC.
Εδώ ο 4G63 ανέβαινε στα 2.2 λίτρα και διέθετε σφυρήλατα έμβολα/στροφαλοφόρο, μαζί με εκκεντροφόρους της Tomei, μπεκ παροχής 1.000 κ.εκ. και μεγαλύτερο τούρμπο της Apexi. H δυναμική του εξελίχθηκε με βάση τα 500 άλογα, όμως το αυτοκίνητο πωλούνταν στα 460 άλογα. Από εκεί και πέρα, όποιος ήθελε του έδινε και καταλάβαινε περαιτέρω στη βελτίωση. Η ισχύς αποδιδόταν στις 5.800 σ.α.λ και η ροπή των 556 Nm στις 3.500 σ.α.λ., με τα 100 χλμ./ώρα να αποτελούν ζήτημα μόλις 3,5 δλ. και την τελική να ξεπερνά τα 265 χλμ./ώρα! Και μιλάμε για αυτοκίνητο του 2003.
Το συγκεκριμένο έχει ακόμα περισσότερες βελτιώσεις, καθώς ο πρώτος του ιδιοκτήτης ήθελε να δημιουργήσει το απόλυτο αυτοκίνητο για track days. Οι πόρτες είναι από ανθρακονήματα και στο εσωτερικό δεσπόζει roll cage, ενώ πλήρως ρυθμιζόμενη είναι η ανάρτηση. Το μοναδικό αυτό Evo 7 Extreme (ή Xtreme) θα βγει σε δημοπρασία από τη Silvestone Auctions, τον προσεχή Νοέμβρη, με εκτιμώμενη τιμή τις 55.000 λίρες (65.000 ευρώ).