Η Nissan παρουσίασε σήμερα το νέο της επιχειρηματικό σχέδιο «The Arc» για την ενίσχυση της αξίας της μάρκας και της ανταγωνιστικότητάς της. Το σχέδιο επικεντρώνεται σε μια ευρεία γκάμα νέων προϊόντων, στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών, σε νέες μεθόδους κατασκευής και μηχανικής και στη χρήση στρατηγικών συνεργασιών για την αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων και τη βελτίωση της κερδοφορίας.
Το σχέδιο «The Arc» τοποθετείται ως γέφυρα μεταξύ του επιχειρηματικού μετασχηματισμού Nissan NEXT από το οικονομικό έτος 2020 έως το 2023 και το Nissan Ambition 2030, το μακροπρόθεσμο όραμα της εταιρείας. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Nissan Makoto Uchida δήλωσε: «Το πλάνο Arc δείχνει την πορεία μας προς το μέλλον. Αποδεικνύει τη συνεχή μας πρόοδο και την ικανότητά μας να οδηγούμαστε στις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς. Αυτό το σχέδιο θα μας επιτρέψει να προχωρήσουμε περισσότερο και πιο γρήγορα στην οδηγική αξία και την ανταγωνιστικότητα. Αντιμέτωπη με την ακραία αστάθεια της αγοράς, η Nissan λαμβάνει αποφασιστικές ενέργειες με γνώμονα το νέο σχέδιο για να εξασφαλίσει βιώσιμη ανάπτυξη και κερδοφορία».
Στο πλαίσιο του νέου πλάνου που αποτελείται από δύο μέρη, η Nissan θα λάβει πρώτα μέτρα για να διασφαλίσει την αύξηση του όγκου πωλήσεων μέσω μιας προσαρμοσμένης περιφερειακής στρατηγικής και να προετοιμαστεί για μια ταχεία μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, υποστηριζόμενη από ένα ισορροπημένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων ηλεκτρισμού/ICE, αύξηση όγκου σε μεγάλες αγορές και χρηματοοικονομική πειθαρχία. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών η Nissan στοχεύει να αυξήσει τις ετήσιες πωλήσεις κατά 1 εκατομμύριο μονάδες και να αυξήσει το λειτουργικό της περιθώριο κέρδους σε περισσότερο από 6%, αμφότερα μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2026. Αυτό θα ανοίξει το δρόμο για το δεύτερο μέρος του σχεδίου που έχει ως στόχο τη μετάβαση στα EV και να πραγματοποιήσει μακροπρόθεσμη κερδοφόρα ανάπτυξη, υποστηριζόμενη από έξυπνες συνεργασίες, ενισχυμένη ανταγωνιστικότητα EV, διαφοροποιημένες καινοτομίες και νέες ροές εσόδων. Μέχρι το οικονομικό έτος 2030, η Nissan βλέπει δυναμικό εσόδων 2,5 τρισεκατομμυρίων γιεν από νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.
Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει 30 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, εκ των οποίων τα 16 θα είναι ηλεκτροκίνητα και τα 14 με θερμικούς κινητήρες, για να καλύψει τις διαφοροποιημένες ανάγκες των πελατών σε όλο τον κόσμο. Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει συνολικά 34 εξηλεκτρισμένα μοντέλα από το οικονομικό έτος 2024 και το 2030 για να καλύψει όλες τις κατηγορίες, με το μείγμα μοντέλων των ηλεκτροκίνητων οχημάτων να αντιπροσωπεύει το 40% παγκοσμίως μέχρι το οικονομικό έτος 2026 και με στόχο να αυξηθεί στο 60% μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Στην Ευρώπη προγραμματίζει να κυκλοφορήσει έξι ολοκαίνουρια μοντέλα, στοχεύοντας να επιτύχει 40% μείγμα πωλήσεων ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων. Ένα από αυτά θα είναι ο αντικαταστάτης του Micra, το οποίο θα εξελιχθεί και θα κατασκευάζεται σε συνεργασία με τη Renault, που σημαίνει ότι θα μοιράζεται κοινά στοιχεία (εκτός από τον σχεδιασμό) με το νέο Renault 5. Η Nissan στοχεύει να μειώσει το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων επόμενης γενιάς κατά 30% (σε σύγκριση με το τρέχον μοντέλο Ariya) και να επιτύχει ένα ισότιμο κόστος μεταξύ EV και αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης έως το οικονομικό έτος 2030. Αυτό θα επιτευχθεί χρησιμοποιώντας πολλά κοινά μέρη (πλατφόρμα, ηλεκτροκινητήρες, μπαταρίες) σε πολλά αυτοκίνητα της κοινοπραξίας, τα οποία παράλληλα θα κατασκευάζονται σε κοινές γραμμές παραγωγής. Επιπλέον η Nissan θα προσφέρει βελτιωμένες μπαταρίες ιόντων λιθίου και όλες τις στερεού τύπου, μειώνοντας το χρόνο φόρτισης κατά 50% και αυξάνοντας την ενεργειακή πυκνότητα κατά 50% σε σχέση με το Ariya.