Πέρασαν 52 ολόκληρα χρόνια από την πρώτη φορά που είδαμε Renault 5. Τώρα, το θρυλικό όνομα «R5» επιστρέφει με μεγαλειώδη τρόπο στα δρώμενα της αυτοκίνησης, σημαίνοντας την έναρξη μιας νέας Γαλλικής Επανάστασης! «RENAULUTIONARY (εκ του «Renault» και «revolution»)» το αποκαλούν οι Γάλλοι, δείχνοντας το πόσα σημαίνει για αυτούς το επαναλανσάρισμα ενός εκ των πιο ιστορικών τους μοντέλων.
Η εμφάνιση είναι η πρώτη που εκφράζει τη φιλοσοφία τους, καθώς χαρακτηρίζεται από μια τρομερά επιτυχημένη παραλλαγή των φωτιστικών σωμάτων του αρχέγονου, τόσο εμπρός όσο και πίσω, ενώ παράλληλα μεταφέρεται και η σήμα-κατατεθέν διαμόρφωση του εμπρός μέρους υπό γωνία. Τα πίσω φανάρια δεν θα μπορούσαν παρά να είναι κάθετα, ενώ στο καπό παρατηρούμε ένα κενό πάνω αριστερά (δεξιά όπως βλέπουμε) – εκεί που στο πρώτο R5 δηλαδή, βρίσκαμε έναν αεραγωγό. Στο 5 E-Tech Electric, όπως είναι η πλήρης ονομασία, παίρνει τη θέση του μια οθόνη, που φιλοξενεί ένα φωτιζόμενο «5» στο καπό και λειτουργεί παράλληλα ως ένδειξη για το ποσοστό ενέργειας στη μπαταρία. Όπως βλέπουμε στις πίσω πόρτες, οι χειρολαβές είναι τεχνηέντως ενσωματωμένες στο πλαίσιο των παραθύρων, ενώ το άνω μέρος του (του πλαισίου, και γύρω-γύρω στην οροφή) «ζωγραφίζεται» από κόκκινο σιρίτι.
Από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στο κάτω άκρο των σημερινών supermini, με τα 3,92 μέτρα μήκους να το βάζουν ανάμεσα σε Twingo και Clio (30 εκ. μεγαλύτερο από το πρώτο, 9 εκ. μικρότερο από το δεύτερο). Παρόλα αυτά το μεταξόνιο είναι αρκετά μακρύ, στα 2,54 μέτρα – μόλις 4 εκατοστά μικρότερο του Clio, χάρη στους ελάχιστους προβόλους. Το πλάτος των 1,77 μέτρων και το ύψος των 1,50 μέτρων συμπληρώνουν το παράστημα του νέου R5, δημιουργώντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα (αλλά και συμπαγή, τηρουμένων των αναλογιών) σχήματα της κατηγορίας, που επωφελείται από έναν εξαιρετικό κύκλο στροφής 10,3 μέτρων. Ένα παράστημα που ενισχύεται περαιτέρω από τη στάνταρ παρουσία 18άρηδων τροχών (με ελαστικά 195/55) σε όλες τις εκδόσεις.
Στο εσωτερικό συνεχίζεται η ρετρομοντέρνα οπτική, με στοιχεία από το παρελθόν (διαμόρφωση ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό, παραλληλόγραμμο καντράν) να συναντούν το παρόν. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων προσφέρεται σε 7 ή 10 ίντσες και 5 διαφορετικές επιλογές layout, ενώ η οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων OpenR Link είναι στάνταρ στις 10 ίντσες. Για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο, μάλιστα, το κοντέρ εμφανίζει τους αριθμούς των ενδείξεων του ταχύμετρου σε έγχρωμη εκτέλεση. Παράλληλα προσφέρονται συνολικά 128 διαφορετικοί συνδυασμοί χρωμάτων και επενδύσεων, προκειμένου κάθε αγοραστής να διαμορφώσει την καμπίνα στα προσωπικά του γούστα.
Εξαιρετικά τα πηγαίνει και στους χώρους, σύμφωνα με τη Renault, καθώς τα οφέλη της πλατφόρμας AmpR Small (το πρώτο μοντέλο που βασίζεται σε αυτή) μεταφράζονται σε πλούσια ευρυχωρία για τέσσερις ενήλικες, όπως δηλώνει το εσωτερικό πλάτος των 1,38 μέτρων (κορυφαίο στην κατηγορία) και τα 326 λίτρα του χώρου αποσκευών – χωρητικότητα πρώτης τάξεως όχι μόνο για το segment του 5 E-Tech, αλλά μεγαλύτερη και από αρκετά μοντέλα της επόμενης! Συν τοις άλλοις, οι σχεδιαστές βρήκαν χώρο για επιπλέον 19 λίτρων διάσπαρτων στο εσωτερικό, για τη βολή μικροαντικειμένων.
Τα προσόντα του νέου πατώματος φαίνονται ακόμα περισσότερο στα μηχανικά μέρη, όπου το νέο R5 προσφέρει 3 διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και 2 επιλογές μπαταρίας. Ο ηλεκτροκινητήρας, που τοποθετεί στον και κινεί τον μπροστινό άξονα, ξεκινά από τα 95 άλογα και 215 Nm, προχωρά στα 120 άλογα/225 Nm και καταλήγει στους 150 ίππους και 245 Nm. Η Renault ανακοινώνει επιδόσεις μόνο για την κορυφαία έκδοση, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε λιγότερο από 8,0 δλ., τη ρεπρίζ 80-120 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε κάτω από 7,0 δλ. και την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά (σε όλες τις εκδόσεις) στα 150 χλμ./ώρα. Από πλευράς συστοιχιών τώρα, έχουμε μια 40 kWh και μια 52 kWh: η πρώτη εξασφαλίζει μέγιστη αυτονομία 300 χλμ., ενώ η δεύτερη 400 χλμ. Αντίστοιχα η μικρότερη φορτίζει με μέγιστη ισχύ 80 kW και η μεγάλη έως 100 kW, δίχως ωστόσο οι Γάλλοι να αναφέρουν χρόνους φόρτισης. Αυτό που αναφέρουν, ιδιαίτερα περήφανα, είναι πως το βάρος διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα: 1.350 κιλά με τη μπαταρία των 40 kWh, 1.450 κιλά με των 52 kWh.
To 5 Ε-Τech Electric διακρίνεται και στον τομέα της τεχνολογίας, όπου συναντάμε μια ευρύτατη «ομπρέλα» συστημάτων ασφαλείας, πολλαπλές επιλογές συνδεσιμότητας (Apple CarPlay και Android Auto εκ των ων ουκ άνευ πια) και βοηθό με έλεγχο φωνητικών εντολών. Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης, είναι να πει «Hey, Renault» και μετά το οτιδήποτε θέλει. Για παράδειγμα αν κλατάρει λάστιχο και δεν ξέρει πώς να το αλλάξει, λέει: «Hey, Renault. Πώς αλλάζω λάστιχο;» και κατευθείαν, το 5άρι εμφανίζει στην οθόνη οδηγίες και εικόνες για τα πάντα!
Ακόμα πιο εντυπωσιακό, ωστόσο, είναι το νέο R5 στον τομέα της τιμής. Εξελιγμένο και κατασκευασμένο σχεδόν ολοκληρωτικά στη Γαλλία, έχει τη δυνατότητα να ξεκινάει στην εγχώρια αγορά με βασικό κόστος γύρω στις 25.000 ευρώ, πριν τις επιδοτήσεις! Οπότε θα πρέπει να περιμένουμε τεράστια μάχη με τα Citroen e-C3 και Dacia Spring, αλλά και το επερχόμενο VW ID.2, για το θρόνο των προσιτών EV.