Απάτες από συνεργεία, εξουσιοδοτημένα περιλαμβανομένων, έχουμε ακούσει πολλές. Ενδεχομένως και να τις έχουμε βιώσει, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό. Η τακτική χρόνια τώρα γνωστή: «φούσκωμα» του κόστους επισκευής με βλάβες-«εφευρέσεις», μόνο και μόνο για να ανέβει ο λογαριασμός. Πας για έναν προφυλακτήρα και σου λένε ότι θέλει αλλαγή το κιβώτιο, ένα πράγμα. Μάστιγα η οποία μόνο ελληνική δεν είναι, καθώς σε άλλες χώρες εμφανίζονται περιστατικά όπου ένα βαθούλωμα κοστολογείται στις 40.000 ευρώ!
Το ασύλληπτο αυτό νούμερο για ένα χτυπημένο φτερό, αφορά το Rivian R1T. To πρώτο ηλεκτρικό «υπερ-pickup» που παρουσιάστηκε, πριν το νέο Hummer. Με αρχική τιμή 74.800 δολάρια για το δικινητήριο των 600 ίππων και 88.800 δολάρια για το quad-motor των 835 ίππων, προσιτό δεν το λες ούτε σε παραμύθι. Συνεπώς περιμένεις αυξημένες τιμές στα σέρβις, ειδικά από τη στιγμή που μιλάμε για αυτοκίνητο μοναδικής πλατφόρμας. Τo R1T (και το SUV R1S) βασίζεται σε πάτωμα ειδικά εξελιγμένο για αυτό, οπότε τα πάντα κοστίζουν παραπάνω αφού δεν υπάρχει στοκ εξαρτημάτων. Από αυτή τη λογική διαπίστωση, όμως, μέχρι το να κοστίζει ένα χτυπημένο φτερό όσο το μισό αυτοκίνητο, μεσολαβεί ολόκληρο σύμπαν.
Δυο κάτοχοι R1T έχουν ήδη δεχτεί το σοκ του λογαριασμού από το συνεργείο, για ακριβώς την ίδια ζημιά: χτύπημα σε πίσω φτερό-προφυλακτήρα. Και τα δυο Rivian είχαν την ατυχία της πρόσκρουσης άλλου οχήματος πάνω τους, το ένα πίσω αριστερά και το άλλο πίσω δεξιά. Τα «μπαμ» δεν προκάλεσαν κάτι παραπάνω από βαθουλώματα στα σημεία, απαιτώντας -το πολύ- αντικατάσταση του πάνελ. Φυσικά γνωρίζουμε πως ο καλός και πρόθυμος μάστορας μπορεί να «φέρει» το αμάξωμα, από τη στιγμή που δεν έχει σπάσει. Αλλά επειδή είμαστε καλοπροαίρετοι, να δεχτούμε ότι το υλικό και η διεργασία εφαρμογής εδώ είναι πολύπλοκη, άρα κοστοβόρα. Οι εμπειρογνώμονες των ασφαλιστικών τοποθετούν τη συγκεκριμένη ζημιά στα 1.500-1.600 δολάρια, οπότε να υπολογίσουμε χοντρικά 2 χιλιάρικα; Κι όμως, για λόγους που οι επίσημοι επισκευαστές Rivian προσπαθούν -μάλλον κωμικά- να δικαιολογήσουν, το «μπουγιουρντί» σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο ανέρχεται σε 41.000-42.000 δολάρια (40.000 ευρώ στην καλύτερη, δηλαδή)!
Σύμφωνα με τους μηχανικούς της αμερικανικής εταιρίας, το χτύπημα στο πίσω φτερό επιβάλλει όχι μόνο την αντικατάσταση του συγκεκριμένου κομματιού, αλλά επίσης την αφαίρεση ολόκληρου του πίσω μέρους (πόρτας καρότσας, προφυλακτήρα, δαπέδου χώρου φόρτωσης), της μπαταρίας, των θυρών, ακόμα και της πανοραμικής ηλιοροφής! Η αιτιολόγηση αναφέρει -γενικά και αόριστα- πως «η κατασκευή είναι πολύπλοκη, με πολλά αλληλοεξαρτώμενα μέρη». Οι εμπειρογνώμονες από την πλευρά τους υποστηρίζουν πως πρόκειται για ξεκάθαρη εκμετάλλευση, με πρόσχημα τη νεότητα και την εξειδίκευση της πλατφόρμας. Κοινώς, τα εξουσιοδοτημένα «βαράνε» γιατί δεν τα φτιάχνει άλλος. Ή έτσι νομίζουν, καθώς μπορούμε παρακάτω να δούμε πόσο «δύσκολα» επισκευάζεται η συγκεκριμένη ζημιά.