Τα αυτοκίνητα εξηλεκτρίζονται, ενώ πολλά ντίζελ καταργούνται από τις γκάμες των κατασκευαστών και ειδικότερα στις μικρότερες κατηγορίες. Στα μοντέλα πόλης, μικρά και μικρομεσαία συμπεριλαμβανομένων των SUV, τα βενζινοκίνητα με ή χωρίς υβριδική τεχνολογία έχουν πλέον κυριαρχήσει. Ωστόσο, μόνο τα full hybrid μπορούν να προσεγγίσουν σε κατανάλωση ακόμα και τα απλής τεχνολογίας ντίζελ 8βάλβιδα μοτέρ, δίχως τη βοήθεια ούτε υβριδικών συστημάτων.
Το γερμανικό Auto Bild, ανακοίνωσε μια λίστα με τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα σε κατανάλωση, από 11 κατηγορίες. Τα ντίζελ και μάλιστα παλαιότερα μοντέλα θριάμβευσαν στις πιο πολλές περιπτώσεις, αφού μόνο στα μίνι βρέθηκε πρώτο βενζινοκίνητο. Όσο για τα Plug-in Hybrid, την πρωτιά πήρε το Kia Niro PHEV. Η κατανάλωση δοκιμής που ανακοινώνεται από την Auto Bild πραγματοποιείται σε πραγματικές μεικτές συνθήκες, σε μια διαδρομή 155 χιλιομέτρων. Από αυτά τα 61 χιλιόμετρα γίνονται σε επαρχιακούς δρόμους, τα 40 χιλιόμετρα μέσα στην πόλη και τα 54 χιλιόμετρα σε αυτοκινητόδρομο. Οι ταχύτητες που αναπτύσσονται είναι με βάση τα όρια, αλλά και με τέρμα το γκάζι για 20 χιλιόμετρα στην Autobahn.
Οι συνθήκες αυτές σίγουρα διαφέρουν από την ελληνική πραγματικότητα, αφού οι περισσότεροι διανύουν πιο πολλά χιλιόμετρα στην πόλη, λίγο πιο πολλά σε αυτοκινητόδρομους σε νορμάλ ταχύτητες και πιο λίγο σε επαρχιακούς δρόμους. Για αυτό και τα νούμερα των Γερμανών βρίσκονται πιο κάτω κατά περίπου ένα λίτρο στα 100 χιλιόμετρα από τις μετρήσεις που κάνουμε εμείς στους ελληνικούς δρόμους και συνθήκες. Για παράδειγμα ανακοινώνουν για το Renault Clio Grand Tour Energy dCi 90 hp κατανάλωση 4,3 λτ./100 χλμ., όταν το ίδιο μοντέλο το έχουμε μετρήσει στα 5,3 λτ./100 χλμ. Όπως και να έχει πάντως, οι παρακάτω μετρήσεις δοκιμής είναι αξιόπιστες.
Κατηγορία: Μίνι
Skoda Citigo 1.0 MPI 60 hp Green Tec. Κατανάλωση κατασκευαστή: 4,1 λτ./100 χλμ. Κατανάλωση δοκιμής: 4,4 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Μικρά
Renault Clio Grand Tour Energy dCi 90 hp. Κατανάλωση κατασκευαστή: 3,6 λτ./100 χλμ. Κατανάλωση δοκιμής: 4,3 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Μικρομεσαία
Mercedes A 180 CDI 109 hp BlueEfficiency Edition. Κατανάλωση κατασκευαστή: 3,6 λτ./100 χλμ. Κατανάλωση δοκιμής: 4,6 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Μεσαία
BMW 320d 163 hp Efficient Dynamic Edition. Κατανάλωση κατασκευαστή: 4,1 λτ./100 χλμ.
Κατανάλωση δοκιμής: 4,6 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Μεγάλα
Audi A6 2.0 TDI 190 hp ultra S tronic. Κατανάλωση κατασκευαστή: 4,2 λτ./100 χλμ. Κατανάλωση δοκιμής: 5,4 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Πολυτελείας
Audi A7 3.0 TDI 218 hp ultra S tronic. Κατανάλωση κατασκευαστή: 4,7 λτ./100 χλμ.
Κατανάλωση δοκιμής: 6,7 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Μικρά SUV
VW T-Cross 1.6 TDI 95 hp SCR Life. Κατανάλωση κατασκευαστή: 4,2 λτ./100 χλμ.
Κατανάλωση δοκιμής: 4,9 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία Μεσαία SUV
Mercedes GLC 250 d 204 hp 4Matic Coupé. Κατανάλωση κατασκευαστή: 6,2 λτ./100 χλμ.
Κατανάλωση δοκιμής: 6,5 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: MPV
Mercedes B 180 d 109 hp. Κατανάλωση κατασκευαστή: 4,1 λτ./100 χλμ. Κατανάλωση δοκιμής: 5,0 λτ./100 χλμ.
Κατηγορία: Plug-in hybrid
Kia Niro 1.6 GDI PHEV 183 hp. Κατανάλωση κατασκευαστή: 1,3 λτ./100 χλμ. Κατανάλωση δοκιμής: 5.8 λτ./100 χλμ.