Η ετήσια έρευνα του Consumer Reports σχετικά με την ικανοποίηση πελατών από τα αυτοκίνητά τους δημοσιεύτηκε, προκαλώντας τεράστια εντύπωση.
Στην πρώτη θέση δεν συναντάμε κάποια από τις Porsche, Lexus ή Genesis, που συνήθως διαπρέπουν σε έρευνες του είδους, αλλά το απόλυτο αουτσάιντερ: την Tesla! Η εταιρία, της οποίας τα αυτοκίνητα είθισται να «ξύνουν τον πάτο» στις έρευνες ποιότητας, έκαναν το «1-3-4» σε αυτή του CR! Πρώτο και καλύτερο το Model 3, με τα Model S και Model Y στην τρίτη και τέταρτη θέση αντίστοιχα. Το σερί του Elon Musk χάλασε το Kia Telluride, που ήρθε δεύτερο και κράτησε ψηλά τη σημαία των Κορεατών. Κάτι αντίστοιχο ισχύει για το Mazda MX-5, που ήρθε πέμπτο και διέσωσε το γόητρο της Ιαπωνίας.
Ένα γόητρο που δέχθηκε ισχυρό πλήγμα, καθότι οι τέσσερις τελευταίες θέσεις ανήκουν σε μοντέλα από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου! Εκ διαμέτρου αντίθετη επίδοση από το MX-5 για το CX-3, που άφησε λιγότερο ικανοποιημένους τους κατόχους από κάθε άλλο μοντέλο. Προτελευταίο το Nissan Kicks, με τα Infiniti QX60 και QX50 από πάνω του. Την τελευταία πεντάδα συμπλήρωσε το Jeep Compass, ενώ στο ανεστραμμένο top 10 συναντάμε άλλα τρία ιαπωνικά αυτοκίνητα (Nissan Pathfinder, Infiniti Q50, Toyota C-HR), με τα Chevrolet Trax και Ford EcoSport να το συμπληρώνουν.
Το κανονικό top 10 ολοκληρώνεται με ονόματα όπως τα Lincoln Aviator και Corsair, το Jeep Gladiator, το Toyota Prius κι ακόμα ένα Tesla, το Model X. Με λίγα λόγια, ολόκληρη η γκάμα της Tesla (το Cybertruck δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμα) συγκαταλέγεται στα 10 κορυφαία μοντέλα από πλευράς ικανοποίησης! Πώς γίνεται στις έρευνες αξιοπιστίας να μην ξεκολλάνε από τις τελευταίες θέσεις και στην ικανοποίηση να αριστεύουν; Το Consumer Reports δίνει τις απαραίτητες διευκρινίσεις.
Η έρευνα αφορά μοντέλα από 1 έως 3 έτη και εξετάζει τομείς όπως η άνεση, το στυλ, η εμφάνιση, τα ηλεκτρονικά, ο εξοπλισμός και η οδήγηση, δίχως να εστιάζει στην αξιοπιστία. Το Model 3, για παράδειγμα, άγγιξε το «άριστα» σε εμφάνιση και οδήγηση, τα πήγε πολύ καλά στην άνεση και μέτρια στη σχέση τιμής-αξίας. Το CX-3 αντίθετα, σημείωσε καλό σκορ μόνο στο value for money. Εμφάνιση και οδήγηση ήταν στο μέσο όρο, ενώ η άνεση πολύ κάτω από αυτόν.