Από το 1976 που παρουσιάστηκε το πρώτο VW Golf GTI, όσα μοντέλα του Βόλφσμπουργκ έχουν φορέσει τα τρία θρυλικά πια γράμματα έφεραν μια και μοναδική μορφή, από πλευράς κινητήρα: αυστηρότατα εσωτερικής καύσης, και μάλιστα μόνο με βενζίνη. Οι κορυφαίες ντίζελ εκδόσεις τιτλοφορούνται GTD, οι ηλεκτρικές ή plug-in υβριδικές GTE. GTI όμως, μόνο αμόλυβδη (ή super παλιότερα).
Όπως αποκάλυψε μέλος του διοικητικού συμβουλίου Τεχνικής Εξέλιξης της VW, το πρώτο ηλεκτρικό GTI είναι θέμα χρόνου. Ο Kai Grünitz μίλησε στο βρετανικό Top Gear για το ID. 2all, δίνοντας την είδηση πως ετοιμάζεται η κορυφαία και πιο σπορ έκδοσή του. Μια έκδοση που συγκεντρώνει μεγάλες πιθανότητες να είναι το πρώτο ηλεκτρικό GTI στα χρονικά. Τα κορυφαία ID. συνοδεύονται από την ονομασία GTX, ωστόσο για το ID.2 παραγωγής εξετάζεται το ενδεχόμενο να υιοθετήσει το «βενζινοκίνητο» GTI. Σίγουρο δεν είναι τίποτα προς το παρόν, πέρα από το ότι το ισχυρότερο ID.2 θα διατηρήσει τον μονό ηλεκτροκινητήρα και την κίνηση στους εμπρός τροχούς. Δεν θα είναι, δηλαδή, δικινητήριο και τετρακίνητο όπως τα ID.4/ID.5 GTX, εξ ου και η πιθανότητα να ονομαστεί GTI.
Ο Grünitz ανέφερε πως η ισχύς «θα είναι σημαντικά υψηλότερη από τα 226 άλογα του ID. 2all», δίχως να δώσει λεπτομέρειες. Ένα νούμερο στους 270 ίππους φαντάζει απολύτως λογικό, όπως και ένα 0-100 χλμ./ώρα σε περίπου 6,0 δλ. δεδομένου ότι το ID. 2all ανακοινώνεται σε λιγότερο από 7,0 δλ. Ούτως ή άλλως ηλεκτρικό GTI νομοτελειακά θα βλέπαμε κάποια στιγμή, καθώς η VW έχει ήδη δηλώσει πως το μέλλον του Golf είναι ηλεκτρικό. Δήλωση, βέβαια, που έγινε πριν το ανασκούμπωμα της Ε.Ε. και την αναστολή απαγορεύσης θερμικών μετά το 2035.
Το ID.2 με τη σειρά του, δεν αποκλείεται να αντικαταστήσει γενικά το Polo στην γκάμα της VW. Μόλις πριν λίγες μέρες οι Γερμανοί έκρουσαν τον κίνδυνο του κινδύνου για τα supermini γενικότερα, ελέω Euro 7 (το οποίο παραμένει). Συνεπώς το σενάριο ID.2 GTI στη θέση του κορυφαίου Polo, επίσης ενέχει μεγάλες δόσεις ρεαλισμού.