Τα SUV και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο επίκεντρο της αυτοκίνησης, αφού τα μεν SUV έχουν φτάσει το 50% του μεριδίου της αγοράς, ενώ τα ηλεκτρικά συνεχώς ανεβαίνουν σε πωλήσεις, ενώ πολλαπλασιάζονται τα νέα διαθέσιμα μοντέλα.
Ηλεκτρικά SUV πωλούνται στην Ευρώπη και στην Ελλάδα, όμως οι τιμές τους είναι υψηλές, όπως ισχύει και για όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ενδεικτικά, στη χώρα μας το πιο προσιτό σε τιμή αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο είναι το VW e-up!, στην τιμή των 23.750 ευρώ, ή 17.000 ευρώ με όλες τις κρατικές επιδοτήσεις.*
Ωστόσο, το 2021, τον πήχη της τιμής θα κατεβάσει πολύ πιο κάτω, το νέο μίνι ηλεκτρικό SUV Dacia Spring Electric. Παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2020 και αναμένεται στις Ευρωπαϊκές αγορές στις αρχές του 2020. Ήδη στη Ρουμανία ξεκίνησε το λανσάρισμά του, με τιμή εκκίνησης τις 18.000 ευρώ ή μόλις 9.000 ευρώ με την κρατική επιδότηση. Γενικά, στην Ευρώπη η τιμή του Dacia Spring Electric θα κυμανθεί γύρω στις 17.500 ευρώ, που σημαίνει ότι με μια τέτοια τιμή στην Ελλάδα και με όλες τις κρατικές επιδοτήσεις, η τιμή του θα πέσει στις 12.000 ευρώ. Όσο δηλαδή κοστίζει ένα μίνι αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το Dacia Spring Electric, εκτός από τη χαμηλή του τιμή, ξεχωρίζει και για την ελκυστική εμφάνιση του κόμπακτ διαστάσεων αμαξώματός του. Συγκεκριμένα έχει μήκος 3.734 χλστ. (όσο το Suzuki Ignis), πλάτος 1.622 χλστ., ύψος 1.516 χλστ., μεταξόνιο 2.423 χλστ. και απόσταση από το έδαφος 150 χλστ. Παρά τις μαζεμένες του διαστάσεις, διαθέτει μεγάλο χώρο αποσκευών 300 λτ.
Το ηλεκτρικό μοτέρ του ηλεκτρικού Spring έχει ισχύ 44 ίππων και ροπή 125 Nm. Συνδυάζεται με μια μπαταρία 26,8 kWh και πετυχαίνει μέγιστη ταχύτητα 125 χλμ./ώρα. Για περισσότερη οικονομία και αυτονομία (+10%) υπάρχει η επιλογή Eco μέσω μπουτόν, όπου η απόδοση η απόδοση του κινητήρα μειώνεται στους 31 ίππους και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 100 χλμ./ώρα.
Το Spring Electric μπορεί με μια πλήρη φόρτιση να διανύσει μέχρι 225 χλμ. σε μεικτή διαδρομή ή έως 295 χλμ. (WLTP) στην πόλη, όπου είναι και το ιδανικό του περιβάλλον. Η μπαταρία φορτίζει σε λιγότερο από μια ώρα έως το 80% σε φορτιστή 30 kW DC, σε περίπου 5 ώρες (100%) σε Wallbox 7,4 kW, σε 8 ώρες και 30 λεπτά (100%) σε Wallbox 3,7 kW και σε 14 ώρες σε μια απλή οικιακή πρίζα.
Η παραγωγή του Dacia Spring θα γίνεται στο εργοστάσιο της Shiyan στην Κίνα, από την eGT New Energy Automotive, μια κοινοπραξία μεταξύ Renault, Nissan και Dongfeng. Άλλωστε εκεί παράγεται και το αδελφό μοντέλο Renault City-KZ.
*20% για την επιδότηση που ισχύει για αυτοκίνητα με λιανική τιμή προ φόρων, συν 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους, συν 1.000 ευρώ με την απόσυρση παλαιού οχήματος.