H Alfa Romeo θέλει χρόνια την επιστροφή της GTV και την παρουσίαση διαδόχου για την 8C Competizione. Πιο κοντά στην παραγωγή έφτασε η πρώτη, πριν αλλάξει ριζικά το οργανόγραμμα της εταιρίας και επικεντρωθεί στα SUVs. To λανσάρισμα ενός sportscar, όμως, δεν βγήκε ποτέ από το μυαλό των Ιταλών. Κι όπως φαίνεται, ανασύρεται ξανά από το πίσω μέρος αυτού.
Ο Jean-Philippe Imparato επιβεβαίωσε τις φήμες περί παρουσίασης ενός νέου και καθαρά σπορ μοντέλου από την Alfa, γεμίζοντάς μας αδημονία για το μέλλον: Θα δείτε κάτι σε αυτόν τον τομέα όσον αφορά τον σπορ χαρακτήρα το πρώτο εξάμηνο του 2023. Χρησιμοποιούμε μία λέξη για να ορίσουμε τη μάρκα και είναι «σπορ», είπε σε βρετανικό Autocar. Το πιο «ζουμερό», όμως, ήρθε όταν συμπλήρωσε για το χαρακτήρα του μοντέλου: «Θα είναι πολύ συναρπαστικό, πολύ επιλεκτικό και πολύ ακριβό». Τι είδους μοντέλου θα μπορούσε να τα κάνει όλα αυτά;
Ο CEO των Μιλανέζων επίσης επιβεβαίωσε πως η σχεδίαση θα αποτίνει φόρο τιμής από την εμβληματική T33 Stradale, οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα το αυτοκίνητο να είναι τελικά supercar, όχι απλά sportscar! Ούτως ή άλλως οι φήμες που τώρα επικυρώνει ο Imparato, για ένα μοντέλο που θα προέκυπτε σε συνεργασία με την ομάδα της Formula 1 μιλούσαν. Οι πρώτες πληροφορίες ήθελαν τις Alfa Romeo Racing και Sauber (την ομάδα από όπου εξελίχθηκε η Alfa Romeo F1 Team) να εργάζονται πάνω στο ενδεχόμενο υπεραυτοκινήτου, εφαρμόζοντας υβριδική τεχνολογία στον 2.9 V6 twinturbo, ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα και push-rod ανάρτηση, ώστε να έρθει το αυτοκίνητο παραγωγής πιο κοντά στη C42.
Ο Imparato ουσιαστικά απέκλεισε το ενδεχόμενο υβριδικού συνόλου, αναφέροντας πως το halo car της Alfa θα κινείται είτε από αμιγώς θερμικό, είτε από αμιγώς ηλεκτρικό σύνολο. Πριν αρχίσουν οι φωνές, πάντως, υπογράμμισε πως «ένας βενζινοκινητήρας θα μείωνε το κόστος εξέλιξης και θα συντόμευε την παρουσίαση του μοντέλου». Συνεπώς, μπορούμε να υποθέσουμε πως το αυτοκίνητο θα πατάει στην πλατφόρμα Giorgio και θα βασίζεται στην Giulia GTA/GTAm, δανειζόμενο και εξελίσσοντας τα μηχανικά της μέρη. Βέβαια υπάρχει και το φλέγον ζήτημα με τη διάταξη του κινητήρα, καθώς T33 Stradale ήταν κεντρομήχανη και το εν λόγω πάτωμα υποστηρίζει μόνο συνδυασμό κινητήρα μπροστά-κίνησης πίσω/τετρακίνησης.
Η απάντηση θα έρθει στο πρώτο μισό του επόμενου έτους, αλλά με τη μορφή πρωτοτύπου. Για την έκδοση παραγωγής θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον μέχρι το 2024.