Πριν περίπου ένα χρόνο, το Μάη του ’21 για την ακρίβεια, η Opel μας γύρισε 50 χρόνια πίσω, παρουσιάζοντας το Manta GSe Elektromod. Μια σύγχρονη ματιά στο ιστορικό κουπέ των 70’s, που προκάλεσε κύματα ενθουσιασμού και αποθεωτικών σχολίων.
Οι Γερμανοί έλαβαν όλο αυτό το feedback και, αφού πήραν την έγκριση των «μεγάλων» της Stellantis, ανακοίνωσαν σήμερα πως το αυτοκίνητο θα μπει κανονικά στην παραγωγή! Τα λόγια του CEO της Opel, Uwe Hochgeschurtz, μας προϊδεάζουν για το εγγύς μέλλον: «Το νέο Manta θα είναι και πάλι ένα αυτοκίνητο γεμάτο συναίσθημα. Με την ηλεκτρική ισχύ να εγγυάται επιτάχυνση πρώτης τάξεως, στο παραμικρό πάτημα του γκαζιού. Το Manta μας θα πρεσβεύει για άλλη μια φορά την αγνή οδηγική απόλαυση. Θα φτιάξουμε μια συναρπαστική και εκπληκτικά ευρύχωρη μετενσάρκωση του πρώτου Manta.»
Τα μαντάτα γίνονται καλύτερα όσο προχωράμε στο τεχνικό σκέλος. Το πρωτότυπο GSe Elektromod ήταν περισσότερο μια σχεδιαστική σπουδή, με σκοπό τη βολιδοσκόπηση των αντιδράσεων. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα δεν ξεπερνούσε τα 147 άλογα και 255 Nm, έχοντας μια μπαταρία 31 kWh να προσφέρει μέγιστη αυτονομία 200 χλμ. Η Opel, δηλαδή, ήθελε απλά να παρουσιάσει ένα λειτουργικό πρωτότυπο, εξετάζοντας την προοπτική εξέλιξης έκδοσης παραγωγής. Από τη στιγμή που αυτή υλοποιείται, η τελική δυναμική του νέου Manta θα είναι πολύ, μα πολύ, υψηλότερη.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη Γερμανία, το αναγεννημένο Manta (μπορούμε να το αποκαλούμε και «Manta 3ης γενιάς», δεν είναι λάθος) θα βασίζεται στην πλατφόρμα STLA Medium και η κορυφαία του έκδοση θα διαθέτει 400 ίππους, χάρις σε δυο ηλεκτροκινητήρες! Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως ακόμα και το θρυλικό Ascona 400, με το οποίο ο Walter Rohrl πήρε τον δεύτερο παγκόσμιο τίτλο του στο WRC, δεν ξεπερνούσε τα 300 άλογα, την ώρα που το αντίστοιχο Manta έμενε στα 250!
Το νέο Manta αναμένεται να λανσαριστεί το 2025, πλαισιωμένο από μια πλήρη γκάμα ηλεκτρικών Opel που θα περιλαμβάνει επίσης τα νέα Crossland και Insignia.