«Ο πόνος του ενός είναι βάλσαμο για κάποιον άλλο», λέει ένα από τα δεκάδες επίκαιρα και απίστευτα εύστοχα γνωμικά της κουλτούρας μας. Στην περίπτωση της κινεζικής και της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας, στην αγορά της Ρωσίας, δεν θα μπορούσε να αποτυπώνει πιο ρεαλιστικά ή γλαφυρά την πραγματικότητα.
Οι Ρώσοι έχουν δεχτεί συλλήβδην κυρώσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, οι οποίες τους τοποθετούν στο περιθώριο των περισσότερων δραστηριοτήτων. Σε αυτή της ενέργειας, βέβαια, κάτι τέτοιο δεν πολυ-ισχύει, για αυτό κοντεύουμε να μετράμε ψιλά για βενζίνη ή ρεύμα. Επιστρέφοντας στα του αυτοκινήτου, η ρωσική αγορά επί της ουσίας μπήκε «στον πάγο» από όλους τους δυτικούς κατασκευαστές, ενώ αποκλείστηκαν και οι δίοδοι προμηθευτών από χώρες εκτός του πρώην ανατολικού μπλοκ. Κοινώς, οι ρωσικές αυτοκινητοβιομηχανίες έμειναν μόνες τους και σε αρκετά μεγάλο βαθμό, χωρίς εξαρτήματα. Κάτι που έχει οδηγήσει σε απογυμνωμένα από εξοπλισμό μοντέλα, προκειμένου να αποφευχθεί ολικό «έμφραγμα» στην παραγωγική δραστηριότητα.
Το αγοραστικό κοινό, ωστόσο, δεν φαίνεται να αρέσκεται στις περικοπές. Καλά τα εγχώρια προϊόντα, αλλά καλύτερα τα εισαγόμενα φουλ έξτρα. Ποια εισαγόμενα έχουν απομείνει; Μα, φυσικά, τα κινεζικά! Οι Κινέζοι κατασκευαστές δεν προέβησαν σε κανενός είδους εμπάργκο, συνεχίζοντας κανονικά τις πωλήσεις και την κατασκευή στη Ρωσία. Κίνηση που αποδεικνύεται σοφή, καθώς για πρώτη φορά στα χρονικά έβαλαν 3 εταιρίες στο top 5 των πωλήσεων. Για το διάστημα 15 έως 21 Αυγούστου καταγράφηκαν 2.590 νέες ταξινομήσεις κινεζικών αυτοκινήτων, φτάνοντας το 26,4% σε μερίδιο αγοράς! Μέχρι το 39% των ρωσικών, που διατηρούν την πρώτη θέση, υπάρχει δρόμος, αλλά βλέπουμε πως διαμορφώνεται σαφής τάση. Είναι χαρακτηριστικό, εξάλλου, πως οι Κορεάτες κατασκευαστές είναι πια αρκετά πίσω από τους Κινέζους στη Ρωσία, με μερίδιο αγοράς στο 16,1%.
Πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία μεταξύ των κινεζικών εμφανίζεται η Haval, με 723 πωλήσεις στο προαναφερθέν διάστημα. Η Geely ακολούθησε με 719 και η Cherry βρέθηκε στην τρίτη θέση, με 672. Η Haval μάλιστα ανακοίνωσε πως στοχεύει στο 80% της παραγωγής για τη ρωσική αγορά να γίνεται εντός της χώρας, ενώ η Cherry προσβλέπει σε διπλασιασμό των πωλήσεων για το 2022 σε σχέση με πέρσι. Οι Κινέζοι, πάλι με τη Haval, απολαμβάνουν και το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης ταξινομήσεων, καθώς το Jolion (C-SUV 4,5 μέτρων με 1.500άρη τούρμπο 160 ίππων) αύξησε στο πρώτο εξάμηνο τα ποσοστά του κατά 635%!