Στην ιεραρχία αγάπης των Toyota Starlet, το KP60 -τουλάχιστον για όσους το έχουν οδηγήσει- είναι πάνω από το GT Turbo, πάνω ακόμα και από το Glanza. Εργοστασιακά δεν είχε ποτέ το γκάζι τους, ούτε σε «χτύπαγε» με βίαιη επιτάχυνση. Αυτό που είχε, ήταν κάτι πολύ απλό: την κίνηση στον σωστό άξονα…
Δείτε ακόμα: 30 χρόνια από το Toyota Starlet GT Turbo (P80)
Το KP60 αποτελεί επί δεκαετίες ένα από τα καλύτερα σχολεία για την εκμάθηση της πλαγιολίσθησης. Το χαμηλό βάρος, σε συνδυασμό με το μικρό μεταξόνιο και το καλοβαλμένο σασί, δεν προϋποθέτει τεράστιες βελτιώσεις κάτω από το καπό για να αρχίσουν οι «χοροί». Βέβαια, αν υπάρχουν τα άλογα χαμένα δεν πάνε.
Στη χώρα μας ίσως έχουμε περισσότερα βελτιωμένα Starlet (ανεξαρτήτως γενιάς) ανά 100 κατοίκους κι από την Ιαπωνία. Το KP60 εννοείται είναι από τα αγαπημένα των μηχανικών, ειδικά αν πρόκειται για «μεταμοσχεύσεις». Όπως, στο προκείμενο, κομπρεσοράτο μοτέρ 1.6 λίτρων! Ο 4A-GZE τοποθετούνταν ως επί το πλείστον σε JDM εκδόσεις του Corolla (ΑΕ92 και AE101), περνώντας τα σύνορα για το MR-2 πρώτης γενιάς (το 1988, για την αγορά των Η.Π.Α.). Η διαθεσιμότητα, βέβαια, στα στέκια της βελτίωσης δεν υπήρξε ποτέ πρόβλημα.
Διαβάστε επίσης: Ποια πρωτιά είχε το Toyota Starlet του 1978;
Εργοστασιακά αποδίδει 145 ίππους στις 6.400 σ.α.λ. και 186 Nm στις 4.400 σ.α.λ., χάρις στο μηχανικό υπερσυμπιεστή τύπου Roots. Το MR-2 ήθελε 6,5 με 7 δλ. για να φτάσει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας τα 205 χλμ./ώρα τελικής. Φανταστείτε τι γίνεται με την καρότσα του Starlet, που είναι και ελαφρύτερη (1.051 κιλά το MR-2, 750 το Starlet). Όχι ότι οι επιδόσεις στην ευθεία είναι προτεραιότητα, τουλάχιστον εξ όσων μας δείχνουν οι συμπατριώτες!
Δείτε ακόμα: Toyota Starlet Glanza 264 ίππων ξεσπάει στις 8.000 σ.α.λ. (+video)