Στην πορεία της Ford έχουν υπάρξει πολλά γρήγορα μοντέλα, υπό τη σημαία «RS». Δεν ξεχνιούνται τα Sierra RS500 και Escort RS Cosworth, ούτε οι τρεις γενιές Focus RS. Σαν τα παλιά, καλά και λατρεμένα Escort όμως δεν έχει.
Δείτε ακόμα: Σπάνια Mustang Boss βρέθηκε μετά από 40 χρόνια!
Το περισσότερο χειροκρότημα παίρνει το RS1800, που έγινε πασίγνωστο με τα χρώματα της Rothmans και τον Ari Vatanen πίσω από τιμόνι. Ο «Ιπτάμενος Φιλανδός» πήρε τον τίτλο στο πρωτάθλημα Οδηγών το 1981, με την Rothmans Rally Team να παραμένει μέχρι σήμερα η μοναδική ιδιωτική ομάδα που κατέκτησε πρωτάθλημα στο WRC. Το RS1800 είχε έναν μεγαλύτερο αδερφό, το RS2000. Για την ακρίβεια, το RS1800 αναλόγως διοργάνωσης και κανονισμών, έφερε το μεγαλύτερο μοτέρ BDG της Cosworth των 1.975 κ.εκ. αντί του BDA των 1.840 κ.εκ. Ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δυο RS, το χαρακτηριστικό εμπρός μέρος του 2000 με τα τετραπλά φωτιστικά σώματα και την διαφορετική μάσκα (slantnose).
Δείτε ακόμα: Ονειρώδες Ford Escort Cosworth ή νέο Focus ST;
Σε ασφάλτινα ράλι, έφτανε μέχρι τους 280 ίππους στις 9.000 σ.α.λ.! Στην έκδοση δρόμου, το 2λιτρο μοτέρ από το Pinto απέδιδε 112 ίππους και εξασφάλιζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και τελική 177 χλμ./ώρα. Όμως ήταν πολύ δεκτικό στην βελτίωση, χώρια που μπορούσε κάποιος απλά να αγοράσει ένα αγωνιστικό μοτέρ και να το βάλει κάτω από το καπό. Ένα τέτοιο δείγμα, ελληνικό μάλιστα, είναι το κατάμαυρο Escort που μας ταξιδεύει πίσω στο 1979.
Διαβάστε επίσης: Ελληνικό Ford Sierra RS500 «πυροβολεί» (+video)
Διαθέτει σωρεία μετατροπών, με τα περισσότερα σωθικά του κινητήρα αλλαγμένα και βελτιώσεις παντού: στο σύστημα λίπανσης, τη μετάδοση, τις αναρτήσεις, τα φρένα, ακόμα και την κρεμαγιέρα. Χιλιόμετρα δεν αναγράφονται, όμως η εξαιρετική κατάσταση του αυτοκινήτου είναι αδιαπραγμάτευτη. Η απόδοση βρίσκεται πλέον στα 245 άλογα και καθένα από αυτά θέλουν λίγο πάνω από 100 ευρώ έκαστο, για να γίνουν δικά σας. Είναι πολλά, όμως, 25.000 ευρώ για ένα τέτοιο αψεγάδιαστο Escort RS2000; Δείτε περισσότερα στην αγγελία.