Τα Datsun έχουν γράψει ιστορία στους ελληνικούς δρόμους, κυριολεκτικά μεγαλώνοντας γενιές και γενιές. Παιδιά έκαναν τις πρώτες τους βόλτες μέσα σε Cherry ή 120Y, έμαθαν να οδηγούν σε αυτά, έφαγαν φρούτα και λαχανικά που είχαν μεταφερθεί στην καρότσα κάποιου 1200 ή 1500. Σε αρκετές περιπτώσεις, δε, ακόμα είναι εφικτό κάτι τέτοιο.
Τα ιαπωνικά αγροτικά είναι πρακτικά «αθάνατα», ακόμα και δίχως να τηρούνται τα χρονοδιαγράμματα συντήρησης. Μπορεί να δεις ένα Datsun pick up ετοιμόρροπο εξωτερικά, αλλά ξέρεις πως δεν θα σταματήσει να κινείται. Αυτό που βλέπουμε, ουδεμία σχέση με αμελή συντήρηση και ταλαίπωρη εμφάνιση. Ελληνικότατο, όπως φαίνεται από την επαγγελματικό προσδιορισμό στα πλαϊνά του αυτοκινήτου και την αναγραφή της έδρας, με τη χάρη του να φτάνει έως τη Γερμανία και 92.800 χλμ. στο οδόμετρο. Αμάξωμα, εσωτερικό και μηχανικά μέρη φαίνονται σε άψογη κατάσταση, πλην καρότσας που έχει φύγει το χρώμα σε μεγάλο μέρος της.
Το πορτοκαλί 1500 ταξινομήθηκε πρώτη φορά το 1973 στη χώρα μας και, λογικά, βρέθηκε στη Γερμανία λόγω μετανάστευσης του ιδιοκτήτη. Ο κινητήρας των 1.483 κ.εκ. απέδιδε πριν 49 χρόνια 77 ίππους στις 5.200 σ.α.λ., όπως αναφέρει η ταμπέλα στο μηχανοστάσιο. To 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο αναλαμβάνει τη μεταφορά της ισχύος στον πίσω άξονα, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 15,5 δλ. και την τελική να ανέρχεται στα 150 χλμ./ώρα – τουλάχιστον το 1973, αν και βάσει κατάστασης δεν αποκλείεται να μπορεί να επαναλάβει αυτούς τους αριθμούς και σήμερα.
Αυτό που σίγουρα δεν επαναλαμβάνει, είναι η τιμή. Ο πωλητής ζητάει ένα ποσό που αντιστοιχεί τουλάχιστον στα τριπλά (αν βάλουμε πληθωρισμούς και ισοτιμίες), συγκριτικά με όσα κόστιζε καινούργιο το αυτοκίνητο: 16.500 ευρώ!