Eκτίναξη 875% στην αξία του Nissan Skyline από όταν ήταν καινούργιο

Το γεγονός ότι όποιο αυτοκίνητο συνοδεύεται από τον χαρακτηρισμό «κλασικό» κοστολογείται στα ουράνια, δεν επιδέχεται αμφισβήτησης. Βλέπουμε κόσμο να ζητάει 20 ή 30 χιλιάδες για Peugeot 205 GTi, συνεπώς δεν προξενεί εντύπωση πως πλέον σπάνια βρίσκεις Toyota Supra MK4 κάτω από τις 100.000. Ειδικά οι JDM θεότητες των 90’s συγκαταλέγονται στα πιο αγαπημένα αντικείμενα των συλλεκτών. Το Nissan Skyline R34 πρωτοστατεί, έχοντας μια ολόκληρη βιομηχανία στημένη γύρω από την εκμετάλλευσή του.

Οι τιμές του -κατά πολλούς, τελευταίου πραγματικά- «Godzilla» πρακτικά δεν έχουν ταβάνι. Όσο καλύτερη η κατάσταση και συλλεκτική η έκδοση, τόσο πιο απίστευτα τα ποσά που αλλάζουν χέρια. Μέχρι σχεδόν 2 εκατ. δολάρια έχουμε δει να κοστολογείται ένα 34άρι, δείγμα της παράνοιας που επικρατεί γύρω από το τελευταίο GT-R συνοδευόμενο από το όνομα «Skyline». Ακόμα πιο χαρακτηριστική η εκτίναξη στην αξία του, συγκριτικά με όταν ήταν καινούργιο. Το Classic.com βούτηξε στους τιμοκαταλόγους της Nissan, «όργωσε» τα ποσά που ζητούνται για R34 σε αγγελίες και δημοπρασίες, και εξήγαγε ένα ασύλληπτο +875% στην αξία του αυτοκινήτου σήμερα, συγκριτικά με όταν ήταν καινούργιο (1998-2002)!

Μια 25ετία πριν, το Skyline GT-R R34 εκκινούσε στην Ιαπωνία από τα 4.998.000 γεν, που ισοδυναμούσαν τότε με περίπου 45.600 δολάρια (41.913 ευρώ). Σήμερα η ισοτιμία γεν-δολαρίου/ευρώ είναι ακόμα πιο δυσχερής για το ιαπωνικό νόμισμα, αντιστοιχώντας σε 34.941/32.123. Για να είμαστε πιο κοντά στα τότε δεδομένα, ακολουθούμε την αντιστοιχία του 1998. Τότε, λοιπόν, αγόραζες Skyline -στην Ιαπωνία, τουλάχιστον- με λιγότερο από 42.000 ευρώ. Αν βάλουμε τον πληθωρισμό στο παιχνίδι, τα 45.600 δολάρια του ’98 (γιατί το ευρώ έκανε πρεμιέρα το 1999, από το 2002 στην Ελλάδα) γίνονται 85.080 (78.285 ευρώ) σήμερα. Ενδεικτικά, το GT-R ξεκινά στην Αμερική από τις 120.990 δολάρια. Οπότε με βάση τα δεδομένα και τις τιμές του 2023, αλλά και τις προδιαγραφές του (280 ίπποι ονομαστικά, 340 πραγματικοί), το R34 θα ήταν ακριβό αν έβγαινε τώρα. Συγκριτικά, η 3.0λιτρη Toyota Supra MK5 των 382 ίππων ξεκινά στις Η.Π.Α. από τις 53.600 δολάρια.

Ούτως ή άλλως, δηλαδή, το R34 θα ήταν ακριβό, ακόμα και με την εργοστασιακή του τιμή. Δυόμιση δεκαετίες αργότερα, όμως, και αφού έχει αναχθεί σε μνημείο αυτοκινητικής κληρονομιάς, η μέση τιμή που πιάνει ως μεταχειρισμένο αγγίζει το 900πλάσιο! Προσέξτε: όχι 9πλάσιο ή 90πλάσιο. Σχεδόν 900 φορές πάνω, από όσο κόστιζε με τις ζελατίνες -που αρκετά Skyline διατηρούν ακόμα, προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους να κεφαλαιοποιήσουν το προαναφερθέν κολοσσιαίο κέρδος. Σύμφωνα με το Classic.com, λοιπόν, το μέσο κόστος αγοράς για τον 34άρη «Godzilla» ανέρχεται στις 399.368 δολάρια (368.017 ευρώ)! Η αλήθεια είναι πως ο μέσος όρος εκτινάσσεται από τις τιμές των ειδικών εκδόσεων, που «βαράνε» μέχρι εκατομμύρια, αλλά δεν παύει να καταδεικνύει το πόσο θησαυρός είναι το Skyline R34 για όποιον τυχερό έχει ένα στο γκαράζ του.

Get it on Google Play Download on the App Store