Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αναμένεται να σπάσει την αλυσίδα ανεφοδιασμού, με τις τιμές να αυξάνονται όσο περνάει ο καιρός.
Κάθε πόλεμος αποτελεί δυσάρεστη εξέλιξη ή κατάληξη για όλη την ανθρωπότητα. Επηρεάζονται οι πάντες και προπάντων οι δύσμοιροι άμαχοι, που χάνουν τα σπίτια τους στην καλύτερη των περιπτώσεων. Επηρεάζεται, όμως και ένας άλλος τομέας που δεν είναι άλλος από την αυτοκίνηση, καθώς πολλές εταιρείες αναγκάζονται να σταματήσουν τις μεταφορές, την παραγωγή ή ακόμα και να διακόψουν τη λειτουργία των μονάδων τους στις εμπόλεμες ζώνες.
Η Audi με τη Chevrolet σκέφτονται ήδη τι θα κάνουν, όπως, άλλωστε και οι Volkswagen με τη Skoda, ενώ άλλες αποφάσισαν τη διακοπή της ροής των μεταφορών τους προς Ρωσία και Ουκρανία. Πάντως, λογικά, όλα θα συνεχίσουν κανονικά όταν ολοκληρωθούν οι εχθροπραξίες. Και αν θεωρείτε πως οι κυρώσεις που επέβαλαν οι ΗΠΑ με τους συμμάχους τους θα κάνουν χειρότερα τα πράγματα σχετικά με τους ημιαγωγούς, η απάντηση είναι πως ναι, θα τα κάνουν. Ενώ κανένα τσιπ ή πρώτες ύλες δεν θα μεταφέρονται προς τη Ρωσία, πολλά αντίστοιχα από την Ουκρανία δεν θα εξάγονται για κάποιο διάστημα.
Η Renault έχει ανακοινώσει πως σταματά η λειτουργία του εργοστασίου στη Μόσχα από τις 28 Φεβρουαρίου έως τις 5 Μαρτίου. Η εταιρεία κερδίζει 8% από τις πωλήσεις οχημάτων στη Ρωσία, ποσοστό που είναι δεύτερο μετά τις πωλήσεις στη «μαμά» Γαλλία. Ο κορυφαίος κατασκευαστής αυτοκινήτων στη Ρωσία, η AvtoVAZ, ανήκει εν μέρει στη Renault. Η Stellantis από τη μεριά της διαθέτει ένα εργοστάσιο στην Καλούγκα, με μεγάλο όγκο πωλήσεων, αλλά διακόπτει κι αυτό τη λειτουργία του. Απλά δεν υπάρχει κάποια εκκένωση ακόμα, αλλά αυτό είναι λογικό, καθώς καταστροφές εντοπίζονται στην Ουκρανία.
Η Toyota από τη μεριά της έχει ένα εργοστάσιο στο Σουσάρι, όπου κατασκευάζει το Camry για την τοπική αγορά. Δεν είναι ακόμα γνωστό πόσο έχει «χτυπηθεί» από τον πόλεμο, ενώ στάση αναμονής τηρούν οι Kia, Volkswagen και Skoda. H Ford κοιτάζει κι αυτή σοβαρά την κατάσταση, καθώς έχει μερίδιο 50% της Ford Sollers, που από τη μεριά της έχει υπό τη σκέπην της 3 εργοστάσια στη Ρωσία, ενώ και άλλες εταιρείες έχουν επηρεαστεί ή θα επηρεαστούν και αυτό αφορά όλους τους τομείς και όχι μόνο την αυτοκινητοβιομηχανία.
Υπάρχει ένα εργοστάσιο της ΖΑΖ στο Ζαπορίζιε και ήδη ετοιμάζονταν σχέδια από τις 28 Ιανουαρίου για εκκένωσή του σε περίπτωση πολέμου. Μπορεί τη στιγμή που γραφόταν το άρθρο, το εργοστάσιο να έχει διακόψει τη λειτουργία του. Η εταιρεία ελαστικών Hankook από τη Νότια Κορέα έχει ήδη εκκενώσει τα γραφεία της. Επίσης, επηρεάζεται η κατασκευή μπαταριών, αφού η Ουκρανία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό παγκοσμίως νικελίου και αλουμινίου, απαραίτητα στοιχεία για τις μπαταρίες. Η Ουκρανία παράγει το 70% παγκοσμίως νέον, το οποίο είναι απαραίτητο για τα τσιπ. Όλες οι τιμές θα ανέβουν με λίγα λόγια. Η νοτιοκορεατική οικονομία θα επηρεαστεί κι αυτή, καθώς εισάγει το 30,7% του κρύπτον, 23% του νέον και 17,8% του ξένον της. Παράλληλα και η SsangYong προμηθεύεται πρώτες ύλες, όπως το αλουμίνιο από την περιοχή.
Οι νέες κυρώσεις στη Ρωσία
Αφορά τις ρωσικές τράπεζες, όπως είναι οι Sberbank, VTB Bank, Otkritie, Sovcombank και Novikombank, αλλά και τις Sovcomflot και Russian Railways, με την πρώτη να έχει μεγάλη σχέση με τον τομέα των αυτοκινήτων και τη δεύτερη με τους ρωσικούς σιδηροδρόμους. Η Ρωσία αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό νικελίου και επιπλέον παράγει το 40% του παγκόσμιου παλλάδιου, στοιχείου που χρησιμοποιείται για την κατασκευή καταλυτών. Το 25% των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών στη Ρωσία θα επηρεαστεί, ενώ ο Όμιλος Gaz ανακοίνωσε πως σταματά την παραγωγή, ελέω των κυρώσεων στη Ρωσία. Όμως, αν επιβληθούν και άλλες, βαρύτερες κυρώσεις στη χώρα όπου διοικεί ο Βλάντιμιρ Πούτιν, τότε πολλές άλλες χώρες δεν θα μπορούν να αγοράσουν λίθιο από τη Ρωσία.