Μία από τις σημαντικότερες προειδοποιήσεις που βλέπουμε σε ιστοσελίδες με αγγελίες μεταχειρισμένων, ελληνικές και ξένες, είναι το «μην στέλνετε χρήματα χωρίς να έχετε δει το αυτοκίνητο». Προφανώς δεν χρειάζεται ανάλυση το γιατί δεν πρέπει να πληρώνουμε κάτι που βλέπουμε μόνο σε φωτογραφία. Και όμως, πολύς κόσμος κάνει ακριβώς αυτό. Και δεν μιλάμε για 5 ή 10.000 ευρώ, αλλά για εκατομμύρια! Στην προκειμένη, πάνω από 2,3!
Ο κορωνοϊός έφερε δραματικές αλλαγές σε κάθε είδους δραστηριότητα. Οι δημοπρασίες δεν θα μπορούσαν τις αποφύγουν, ούσες πλέον στη συντριπτική τους πλειονότητα διαδικτυακές. Οι ενδιαφερόμενοι μπαίνουν στους ιστότοπους των αναλόγων επιχειρήσεων, πλειοδοτούν και αγοράζουν αυτοκίνητα δίχως να έχουν δει ούτε βίδα από κοντά. Βέβαια, πρέπει να αναφέρουμε ότι και στις κανονικές δημοπρασίες, ο αγοραστής σπάνια παρευρίσκεται. Συνήθως τη διαδικασία αναλαμβάνει εκπρόσωπος, ο οποίος εκτελεί εντολές μέσω τηλεφώνου και στο τέλος ελέγχει το αυτοκίνητο. Αλλά τουλάχιστον, εκεί υπάρχει φυσική παρουσία.
Διαβάστε επίσης: Γιατί αυτό το VW Golf πωλείται 99.999 ευρώ;
Ο κίνδυνος σε αυτά τα event δεν αφορά τόσο στη μη ύπαρξη αυτοκίνητου. Δεν θα ρίσκαρε η RM Sotheby’s, για παράδειγμα, το όνομά της για μια απατεωνιά. Ωστόσο, οι φωτογραφίες μπορούν άνετα να αλλοιωθούν. Χτυπήματα, γρατζουνιές και λοιπές λεπτομέρειες που κατεβάζουν την τιμή, με ένα photoshop γίνονται παρελθόν. Και τέτοια «σβησίματα» επηρεάζουν την έκβαση εκατομμυρίων. Ας δούμε την Ferrari Enzo.
Μία από τις μόλις 400 που κατασκευάστηκαν, πωλήθηκε για 2,64 εκατομμύρια δολάρια (2.347.321 ευρώ). Έγινε έτσι το πιο ακριβό αυτοκίνητο σε online δημοπρασία και μία από τις ακριβότερες Enzo στα χρονικά. Ο τρίτος ιδιοκτήτης θα την παραλάβει με 2.012 χλμ. στο κοντέρ, από το 2003 που ταξινομήθηκε. Για το άψογο μηχανικών μερών και αμαξώματος, συνθήκες που έπαιξαν πρωτεύοντα ρόλο στη διαμόρφωση της αστρονομικής τιμής, εμπιστεύτηκε τον λόγο της αγγελίας και τις φωτογραφίες. Σύμφωνα με εκτιμητές, ακόμα και μια γρατζουνιά στις ζάντες να είχε το αυτοκίνητο, θα ήταν αρκετή να ρίξει την τιμή κατά 400.000! Προφανώς μιλάμε για άνθρωπο με τερατώδη οικονομική επιφάνεια, αλλά και πάλι, καταλαβαίνουμε τι ρίσκο πήρε.
Δείτε ακόμα: Επικές κόντρες με Ferrari LaFerrari και Enzo (+video)
H Enzo παίρνει κίνηση από τον 6λιτρο Tipo F140 B V12, αποδίδοντας 660 ίππους στις 7.800 σ.α.λ. (κόφτης στις 8.200) και 657 Nm στις 5.500 σ.α.λ. Ένα 6άρι ημιαυτόματο κιβώτιο αναλαμβάνει να στείλει την κίνηση στους πίσω τροχούς, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 3,2 δλ., το 0-160 σε 6,6 δλ., η τελική της έχει μετρηθεί στα 355 χλμ./ώρα και η μέγιστη πλευρική επιτάχυνση στο 1,05 G.