Οι Αμερικανοί έχουν μια απλούστατα διατυπωμένη ρήση, αναφορικά με την εκμάθηση των λειτουργιών/αναγκών ενός νέου αυτοκινήτου από τον ιδιοκτήτη του, που συμπυκνώνεται σε 4 γράμματα: RTFM. Ολογράφως: «Read The Fucking Manual». Ελληνιστί: Δεν χρειάζεται μετάφραση, πιάνετε το νόημα.
Δείτε ακόμα: Νέα ετικέτα για τα ελαστικά. Δείτε τι αλλάζει
Η φράση αυτή προέκυψε από αγανακτισμένους μηχανικούς, οι οποίοι καλούνταν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, των οποίων οι απαντήσεις ήταν κρυμμένες στα εγχειρίδια χρήσης των αυτοκινήτων. Εγχειρίδια που σχεδόν κανείς όμως, ποτέ δεν κάνει τον κόπο να διαβάσει. Μια έρευνα από την Αγγλία έρχεται να επιβεβαιώσει την τάση αυτή, αποκαλύπτοντας πως 6 στους 10 κατόχους αυτοκινήτων δεν έχουν διαβάσει ποτέ το manual. Κάτι, πάντως, που πλέον είναι λογικό, καθότι τα εγχειρίδια των νέων μοντέλων έχουν γίνει μεγαλύτερα από μυθιστορήματα!
Η Bristol Street Motors διεξήγαγε μια τεράστια έρευνα ανάμεσα στα εγχειρίδια των αυτοκινήτων, προκειμένου να εξακριβώσει πόσο έχουν πυκνώσει σε λέξεις τα τελευταία χρόνια. Και τα αποτελέσματα μπορούμε να πούμε πως -τρόπον τινά- δικαιώνουν όσους δεν τα διαβάζουν. Το manual του Audi A3, που είναι το πιο εκτενές της έρευνας, εκτείνεται σε 167.699 ολόκληρες λέξεις! Ο εκτιμώμενος χρόνος ανάγνωσης είναι 11 ώρες και 45 λεπτά, που το κατατάσσει πάνω από τον Άρχοντα των Δακτυλιδιών: Οι Δυο Πύργοι (10 ώρες και 56 λεπτά)! Seat Ibiza, Mercedes C-Class και A-Class επίσης απαιτούν περισσότερες από 10 ώρες για να διαβάσεις τα εγχειρίδια χρήσης τους, ενώ κάτω των 3 ωρών (που είναι περίπου η διάρκεια της κινηματογραφικής μεταφοράς του βιβλίου του J.R. Tolkien) είναι μόνο δυο manuals: των Fiat 500 και Opel (Vauxhall στην προκειμένη) Zafira.
Διαβάστε επίσης: Kia και Hyundai πρώτες στο Top10 αξιοπιστίας
Παρόλα αυτά, το 29% των ερωτηθέντων απάντησαν πως έχουν διαβάσει όλο το εγχειρίδιο. Το 60% όπως είπαμε δεν το έχει ακουμπήσει, οπότε μας μένει ένα 11% να του ρίχνει ματιές όποτε χρειαστεί. Αξίζει να αναφερθεί πως το επίμαχο 60%, αν προκύψουν απορίες με τη λειτουργία του αυτοκινήτου προτιμά να ψάχνει στο ίντερνετ και βίντεο στο YouTube ή να ρωτάει συγγενείς και φίλους, παρά να ανατρέχει στα περιεχόμενα του βιβλίου που ο κατασκευαστής έχει συντάξει ειδικά για το μοντέλο του!