Το πρώτο Focus RS κατέχει περίοπτη θέση στις καρδιές των εραστών του αυτοκινήτου. Το 2002 η Ford στην ουσία έφερε το Focus WRC στους δρόμους, μείον δυο διαφορικά και 100 άλογα, ανεβάζοντας ολοκληρωτικά επίπεδο την κατηγορία των hot hatches.
Η παραγωγή ολοκληρώθηκε ένα χρόνο αργότερα και έπειτα από 4.501 κομμάτια. Τη σήμερον ημέρα τα Focus RS MK1 αποτελούν φετίχ για συλλέκτες και petrolheads, κάτι που αποτυπώνεται στις τιμές των μεταχειρισμένων. Ένα εργοστασιακό και άψογα συντηρημένο δείγμα μπορεί να ξεπεράσει τις 40.000 ευρώ, ενώ ακόμα και τα λιγότερο προσεγμένα σπάνια βρίσκονται για λιγότερες από 15.000. Φυσικά, η κοστολόγηση επαφίεται αποκλειστικά στον εκάστοτε πωλητή. Δεν απαγορεύει κανείς σε κάποιον να ζητήσει και 60 χιλιάρικα για ένα RS MK1.
Μια βρετανική αντιπροσωπεία μεταχειρισμένων έχει το προνόμιο να διαθέτει δυο Focus RS, στο Imperial Blue χρώμα που βάφτηκαν όλα. Αμφότερα είναι λίγο «πειραγμένα» μηχανικά και μοντέλα του 2003, φέροντας παράλληλα και μικρές οπτικές διαφοροποιήσεις. Όπως βλέπουμε στο ένα είναι βαμμένες ανθρακί οι 18άρες της OZ, ενώ στο άλλο έχουν τοποθετηθεί τα σκουρόχρωμα Xenon φανάρια που ήταν προαιρετικά στο ST170, μαζί με ένα σετ διαφορετικών φωτιστικών σωμάτων πίσω. Το πρώτο αναγράφει 54.000 μίλια (86.904 χλμ.) στο οδόμετρο, ενώ αυτό που διαφοροποιείται περισσότερο σχεδιαστικά μόλις 12.000 (19.312 χλμ.). Κατά συνέπεια και αναμενόμενα, είναι το ακριβότερο μεταξύ τους.
Η τιμή του ορίζεται στις 45.995 λίρες (54.100 ευρώ), ξεπερνώντας το αδερφάκι του κατά 19.000 λίρες (26.995, ή 31.751 ευρώ). Όποιος θέλει, βέβαια, μπορεί να αγοράσει και τα δύο έναντι 72.990 λιρών ή σχεδόν 86.000 ευρώ. Να θυμίσουμε πως εργοστασιακά ο 2λιτρος τετρακύλινδρος τούρμπο απέδιδε 215 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 310 Nm στις 3.500 σ.α.λ., τροφοδοτώντας τους εμπρός τροχούς μέσω 5τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και μπλοκέ διαφορικού της Quaife. Το 0-100 χλμ./ώρα αποτελούσε υπόθεση 6,7 δλ. και η τελική έφτανε στα 232 χλμ./ώρα, την ώρα που το 80% των εξαρτημάτων ήταν διαφορετικό σε σχέση με τα απλά Focus. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το φουσκωμένο αμάξωμα, τα 4πίστονα φρένα της Brembo, τα μπάκετ της Sparco και την σκληρότερη ανάρτηση.