Αδιαπραγμάτευτος κανόνας της αγοράς αυτοκινήτου είναι η δυνατότητα όχι μόνο να μπορείς να το αποκτήσεις, αλλά κυρίως να το συντηρήσεις. Ένας Τσέχος είχε όνειρο να αποκτήσει το μεγαλοπρεπές Audi A8. Αυτό που δεν υπολόγισε, ήταν πόσο θα του κόστιζε για να παραμείνει δικό του.
Δείτε ακόμα: To αγροτικό Audi A8 που δεν ξέρει κανένας!
Πριν από τέσσερα χρόνια, αποφάσισε να προβεί στην αγορά της ναυαρχίδας του Ίνγκολσταντ. Και μάλιστα όχι σε όποια κι όποια έκδοση, αλλά στην κορυφαία W12 με το μακρύ μεταξόνιο. Το 2015, λοιπόν, ένα A8L W12 κόστιζε στην τσεχική επικράτεια σχεδόν 200.000 ευρώ. Αναμενόμενο κοστολόγιο για μια προηγμένη τεχνολογικά 6.3 λτ. 12κύλινδρη λιμουζίνα 5.265 χλστ. μήκους, με απόδοση 500 ίππων και 625 Nm ροπής. Κατασκευασμένη στο μεγαλύτερο μέρος της από αλουμίνιο και με εξοπλισμό που περιλαμβάνει αερανάρτηση, σύστημα αναπαραγωγής DVD, δερμάτινες επενδύσεις παντού, ψυγειάκι, πανοραμική ηλιοροφή κλπ.
Εξίσου αναμενόμενα, ένα τέτοιο αυτοκίνητο συνοδεύεται από το ανάλογο τιμολόγιο συντήρησης. Ο ατμοσφαιρικός W12 των 6.3 λίτρων καταναλώνει κατά μέσο όρο πάνω από 13 λίτρα/100 χλμ. σε κανονικές συνθήκες. Όταν δε ο οδηγός αποφασίσει να αξιοποιήσει την ισχύ και να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 4,7 δλ. ή την ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των 250 χλμ./ώρα, εκτινάσσεται πάνω από τα 20 λτ./10 χλμ.! Φυσικά, υπάρχει η ανάλογη επιβάρυνση σε φόρους και ασφάλιστρα. Η ετήσια σούμα για τον «κιμπάρη» κάτοχο του εν λόγω Audi, έφτανε τις 40.000 ευρώ! Αλλιώς, σχεδόν 3.200 ευρώ μηνιαίως.
Διαβάστε επίσης: Νέο υβριδικό Audi A8 με 450 ίππους και 2.5 λτ./100 χλμ.
Η τσέπη άντεξε για 4 χρόνια, καταγράφοντας στο οδόμετρο 108.000 χλμ. Το αυτοκίνητο βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, με όλα τα σέρβις να έχουν γίνει στην ώρα τους και σε εξουσιοδοτημένα συνεργεία. Πόσο το πουλάει; Στο 1/5 της αρχικής τιμής, ή μόλις 45.758 ευρώ.