Όποτε βγαίνει Subaru Impreza 22B STI σε δημοπρασία, γνωρίζουμε πως θα αλλάξουν χέρια εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ. Αυτό που άνηκε στον αείμνηστο Colin McRae, ωστόσο, πιθανότατα να έκανε νέο ρεκόρ για τα δεδομένα του μοντέλου.
Το αυτοκίνητο δημοπρατήθηκε πριν λίγες ημέρες, με τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τους κουμπαράδες να ελαφρώνουν κατά 480.500 λίρες (558.644 ευρώ)! Ακριβώς μέσα στις προβλέψεις των εκτιμητών, που έκαναν λόγο για 400.000-500.000 λίρες. Η τιμή είναι η υψηλότερη καταγεγραμμένη σε αγοραπωλησία Impreza 22B, αλλά και μια από τις πιο «αλμυρές» που έχουν απασχολήσει rally replica (βλέπε Evo Tommi Makinen, Escort Cosworth, Delta Integrale κλπ) γενικά.
Η συγκεκριμένη έκδοση του Impeza δημιουργήθηκε το 1998, με αφορμή την κατάκτηση τριών διαδοχικών τίτλων Κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ από τις «Πλειάδες», που γιόρταζαν παράλληλα τα 40α τους γενέθλια. Τι πιο λογικό και σωστό, από το να έπαιρναν τα πρώτα αυτοκίνητα οι κύριοι υπεύθυνοι για αυτούς τους 3 τίτλους, αλλά και τον πρώτο Οδηγών που πανηγύρισε η ιαπωνική εταιρία. Τόσο ο Colin McRae όσο και ο συνοδηγός του, Nicky Grist, είχαν το προνόμιο του να παραλάβουν τα πρώτα δυο Impreza STI 22B που κατασκευάστηκαν. Δυο αυτοκίνητα μάλιστα που εξαιρούνται από τη συνολική παραγωγή των 400 μονάδων, φέροντας αμφότερα αύξοντα αριθμό «000/400».
Μετά τα χέρια του Σκωτσέζου, το 22B ανακαλύφθηκε το 2021 στο Χονγκ Κονγκ, με πωλητήριο και μόλις 55 χλμ. στο οδόμετρο. Ένας Αμερικανός συλλέκτης το απέκτησε και μέχρι σήμερα, δεν δίστασε να το χρησιμοποιήσει αρκετά φτάνοντας την ένδειξη του κοντέρ στα 1.180 χλμ. Με τόσα πέρασε στην κατοχή του νέου τυχερού, ο οποίος ελπίζουμε να μην το «θάψει» σε κάποιο γκαράζ.
Θυμίζουμε ότι καρδιά του σπανιότερου και πιο ποθητού «Scoobie», δεν είναι άλλος από τον τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο boxer των 2.2 λίτρων. Ο EJ22G αποδίδει 280 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 363 Nm στις 3.200 σ.α.λ., με τον κόφτη να βρίσκεται πολύ πιο πάνω, στις 7.900 σ.α.λ. Το σφιχτά κλιμακωμένο 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κεντρικό διαφορικό, δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εκτοξεύσουν τα 1.270 κιλά του 22B STI στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 4,8 δλ. και να το στείλουν πάνω από τα 240 χλμ./ώρα.