Μια φορά κι έναν καιρό, όταν στην αυτοκίνηση δεν περιστρέφονταν όλα γύρω από τους ρύπους και την ηλεκτροκίνηση, κυκλοφορούσαν μικρομεσαία χάτσμπακ με V6 κινητήρες. Δεν ήταν πολλά, για την ακρίβεια ένα και μοναδικό: το Mazda 323F 2ης γενιάς. Αλλά αν υπήρχε «τρέλα», οι αυτοκινητοβιομηχανίες είχαν την ελευθερία να τη μετατρέψουν σε πραγματικότητα.
(*κουπέ ή πεντάπορτο* αναρωτιόντουσαν οι Γερμανοί)
Οι Ιάπωνες είχαν όρεξη με το συνδυασμό V6 μοτέρ και μικρών αμαξωμάτων, καθώς προσέφεραν ακόμα και το MX3 με τον 2.0λιτρο εξακύλινδρο. Το 323F V6 ήταν η κορυφαία έκδοση του μικρομεσαίου τους, δίχως να θέλει μερίδιο από την αίγλη των hot hatches. Εκεί είχε κάνει τη δουλειά του το προηγούμενο GT-R (γνωστό σήμερα ως «το GR Yaris των 90’s» , υπηρετώντας παράλληλα στο καθήκον των rally replicas. Το 323F V6 αποτελούσε ίσως την πιο ιδιαίτερη πρόταση της κατηγορίας, εμπλουτίζοντας το πιο σπορ παρουσιαστικό του segment με τον κινητήρα που του άρμοζε.
Ο 24βάλβιδος ατμοσφαιρικός των 1.995 κ.εκ. απέδιδε 146 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 180 Nm στις 5.000 σ.α.λ., όμως μια ματιά στο στροφόμετρο αποκαλύπτει την πλήρη εικόνα της δυνατότητας στροφαρίσματος. Η κόκκινη περιοχή ξεκινούσε στις 7.000 σ.α.λ., αφήνοντας «άπλα» μέχρι τις 7.800 σ.α.λ. πριν την παρέμβαση του κόφτη. Κοντολογίς, στη δεκαετία του 90 μπορούσες να αγοράσεις οικογενειακό 5θυρο με V6 κινητήρα, που στροφάριζε σχεδόν έως τις 8.000 σ.α.λ.! Τα 8,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και τα 213 χλμ./ώρα δεν συγκλονίζουν με τα σημερινά δεδομένα, αλλά το 1995 ήταν μια χαρά επιδόσεις.
Από αυτή τη χρονιά μας έρχεται το συγκεκριμένο, που χαρακτηρίζεται από εξαιρετική κατάσταση μέσα-έξω και λίγα χιλιόμετρα στο οδόμετρο. Ελάχιστα πάνω από 65.000 χλμ. αναγράφει (65.222), καταμερίζοντας την ετήσια χιλιομετρική απόσταση σε μόλις 2.329 χλμ. Όλως περιέργως, βάσει των όσων βλέπουμε στα καλοσυντηρημένα «ειδικά» μεταχειρισμένα, η τιμή συγκρατείται σε λογικά επίπεδα. Κάτι παραπάνω από 5.300 ευρώ (5.390) αρκούν, για την απόκτηση ενός χαμένου διαμαντιού στην πρόσφατη ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.