Την άποψη πως βιαζόμαστε να αγκαλιάσουμε την ηλεκτροκίνηση ενισχύουν καθημερινά ειδήσεις, που αφορούν τις ελλείψεις σε υποδομές και το χαμηλό επίπεδο ετοιμότητας ευρωπαϊκών μεγαλουπόλεων, από χώρες μάλιστα πρώτης γραμμής. Τελευταία προσθήκη στα «ηλεκτρο-νέα» που προκαλούν προβληματισμό; Η Ολλανδία και το δίκτυο ηλεκτροδότησής της, το οποίο δεν «σηκώνει» ηλεκτρικά οχήματα αν δεν γίνονται προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος.
Ο πάροχος ηλεκτρισμού Stedin, κρατικής ιδιοκτησίας που εξυπηρετεί τη μετροπολιτική περιφέρεια Randstad, ήτοι τις πόλεις Άμστερνταμ, Ρότερνταμ, Χάγη και Ουτρέχτη, στην ουσία πέταξε «λευκή πετσέτα» και ανακοίνωσε πως δεν μπορεί να εγγυηθεί την παροχή ηλεκτροδότησης στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, αν το δίκτυο φορτιστών λειτουργεί όλη μέρα. Προκειμένου να μην υπάρχουν προβλήματα, από εδώ και στο εξής οι φορτιστές θα μένουν απενεργοποιημένοι από τις 4 το μεσημέρι μέχρι τις 9 το βράδυ, ενώ εξετάζεται το ενδεχόμενο επέκτασης των διακοπών σε περιπτώσεις υψηλών θερμοκρασιών (όταν, δηλαδή, θα δουλεύουν φουλ τα κλιματιστικά στα σπίτια). Επιλογή αναγκαστική, διαφορετικά οι Ολλανδοί θα ρίσκαραν μπλακάουτ σε περισσότερα από 1,5 εκατ. σπίτια/μαγαζιά!
Η Stedin μάλιστα καλεί σε λελογισμένη χρήση των φορτιστών, αλλά και της οικιακής φόρτισης, σε όλες τις ώρες της μέρας, πέρα από τις απαγορευμένες, καθώς ακόμα και με τη «φραγή» στο 4-9 μ.μ. υπάρχει ο κίνδυνος κατάρρευσης του δικτύου, αν για παράδειγμα συνδέονται στις πρίζες ταυτόχρονα πολλά EVs. Τόσο εύθραυστες είναι οι ισορροπίες, που η όλη «φασαρία» γίνεται για ένα μόνο κομμάτι από τα 442.000 ηλεκτρικά οχήματα στην ολλανδική επικράτεια. Ακόμα μεγαλύτερο προβληματισμό προκαλεί η αναλογία με το σύνολο των οχημάτων, το οποίο αγγίζει τα 10 εκατομμύρια. Κοντολογίς, ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνει χωρίς ρεύμα η πρωτεύουσα μιας εκ των πιο προηγμένων χωρών της Ε.Ε., την ώρα που τα ηλεκτρικά με το ζόρι απαρτίζουν το 4,5% του συνόλου. Φανταστείτε τι έχει να γίνει όταν αρχίσουν να πληθαίνουν…
Η ενίσχυση του δικτύου αποτελεί μονόδρομο, για αυτό και οι Ολλανδοί προγραμματίζουν την κατασκευή 54.000 μετασχηματιστών και την τοποθέτηση περίπου 105.000 χλμ. νέων καλωδίων, ώστε να προλάβουν καταστάσεις.