Δεν το έθεσαν αυτολεξεί έτσι οι Γερμανοί, όμως όταν η μεγαλύτερη τράπεζα του «κινητήρα» της ευρωπαϊκής βιομηχανίας υποστηρίζει πως τα ηλεκτρικά ενδέχεται να προκαλέσουν οικονομική καταστροφή στη χώρα, μπαίνουμε αυτομάτως στο νόημα.
Η γερμανική τράπεζα δημοσίευσε έκθεση, στην οποία επικρίνει την ταχύτητα μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση και στρέφεται εναντίον της πολιτικής που ακολουθούν πολλές χώρες, πριμοδοτώντας την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων. Φυσικά, η Deutsche Bank δεν ανησυχεί για τα κλασικά ζητήματα που συνοδεύουν την ηλεκτροκίνηση, όπως αυτονομία, δίκτυο φόρτισης, πραγματικές εκπομπές ρύπων (αυτές που συνοδεύουν όλη την πορεία ενός EV, από την εξόρυξη μεταλλευμάτων για τις μπαταρίες μέχρι την παραγωγή ρεύματος) και λοιπά τεχνικά. Ούσα τράπεζα, το μόνο που την ενδιαφέρει είναι το χρήμα. Και σύμφωνα με τους υπολογισμούς των ειδικών της, η Γερμανία θα χάσει πάρα πολύ από δαύτο αν επιμείνει στα ηλεκτρικά!
To οικονομικό επιτελείο της χρηματοοικονομικής επιχείρησης από τη Φρανκφούρτη, εκτιμά πως οι επιδοτήσεις και φοροελαφρύνσεις για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αφενός ευνοούν τους πλούσιους, αφετέρου καταλήγουν να ζημιώνουν τα ταμεία του ίδιου του κράτους! Για να το καταστήσουν εύληπτο, πήραν ως παράδειγμα το VW Golf και το ID.3. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς των Γερμανών, σε διάστημα 12ετίας -όσος ο μέσος όρος ηλικίας των αυτοκινήτων εκεί- ο ιδιοκτήτης του Golf θα πληρώσει μόνο για τους φόρους στα καύσιμα, περίπου 6.500 ευρώ. Αν προσθέσουμε τη γενικότερη φορολογία του οχήματος, το συνολικό κοστολόγιο διαμορφώνεται πάνω από τις 10.000 ευρώ. Πόσο πληρώνει ο αντίστοιχος του ID.3; Ούτε το 1/3!
Οι φόροι για το ρεύμα θα τον επιβαρύνουν με μόλις 550 ευρώ, για 12 χρόνια! Λόγω φοροελαφρύνσεων και επιδοτήσεων, το κράτος καρπώνεται πολύ λιγότερα χρήματα από ό,τι με το Golf. Τόσο λιγότερα που, σύμφωνα με την DB, η χασούρα ξεπερνά τις 15.500 ευρώ για το ίδιο διάστημα, αντιστοιχώντας σε -1.300 ευρώ το χρόνο. Για ένα αυτοκίνητο. Αν λάβουμε υπόψη πως στο πρώτο εξάμηνο του 2021 ταξινομήθηκαν 1.390.889 νέα κομμάτια στη Γερμανία (+14,9% σε σχέση με πέρσι) και συνυπολογίσουμε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση θέλει, σε λίγα χρόνια, το μεγαλύτερο -αν όχι όλο- το ποσοστό σε όλες τις χώρες-μέλη να αποτελείται από ηλεκτρικά, διακρίνουμε το σκηνικό καταστροφής που απεικονίζουν οι προβλέψεις της Deutsche Bank. Και η δυνητική «ρευστορραγία» δεν σταματά εδώ.
Με την τρέχουσα διαμόρφωση των επιδοτήσεων, όσο ακριβότερο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο μεγαλύτερη η συνδρομή του κράτους. Όπερ εστί πως κάποιος που ψάχνει για ένα ακριβό αυτοκίνητο βενζίνης ή ντίζελ, αλλάζει σε ένα αντίστοιχο ηλεκτρικό. Το οποίο, όμως, πληρώνεται σε μεγάλο βαθμό από την επιδότηση! Σαν να θέλει κάποιος, για παράδειγμα, να αγοράσει Mercedes S-Class και να παίρνει στο τέλος EQS. Τα γερμανικά ταμεία χάνουν όλους τους φόρους της S-Class (ταξινόμησης, καυσίμων κλπ), καλούμενα την ίδια στιγμή να δώσουν κιόλας για την EQS. Διπλή ζημιά, λοιπόν, και με κοινωνικές προεκτάσεις, καθώς συνεχίζει η ανισομερής κατανομή του πλούτου.