Το cruise control, ή αλλιώς «αυτόματος πιλότος», ήταν από τα πρώτα συστήματα που σύστησαν στην αυτοκίνηση ένα είδος αυτόνομης οδήγησης. Η λειτουργία του εξελίχτηκε με σκοπό τα ξεκούραστα ταξίδια, καθώς ο οδηγός το ενεργοποιούσε στην ταχύτητα που ήθελε, έπαιρνε το πόδι από το γκάζι και το όχημα συνέχιζε να τη διατηρεί. Με την πάροδο των ετών και την εξέλιξη της τεχνολογίας εμφανίστηκαν οι ενεργές εφαρμογές, που αυξομειώνουν αυτόματα την ταχύτητα αναλόγως συνθηκών. Παλιά ή καινούργια, απλά ή ενεργά όμως, όλα μπορεί να χαλάσουν.
Ένας Κινέζος βίωσε κάτι ανάλογο με τρόπο τρομακτικό, όταν το cruise control στο Haval H6 MK1 του κόλλησε και τον ανάγκασε να οδηγεί μέχρι να μείνει από βενζίνη! Το δράμα του ταλαίπωρου οδηγού ξεκίνησε λίγο έξω από την πόλη Zhuzhou, στην επαρχία Hunan, όταν θέλησε να απενεργοποιήσει το σύστημα. Όταν είδε ότι μέσω του αντίστοιχου κουμπιού δεν υπήρχε αποτέλεσμα, πάτησε το φρένο. Κανονικά, κάθε cruise control βγαίνει «off» αυτόματα όταν πατηθεί το μεσαίο πεντάλ. Ο οδηγός του H6, ωστόσο, διαπίστωσε με τρόμο πως το σύστημα πέδησης του αυτοκινήτου δεν λειτουργούσε!
Όπως αναφέρουν κινεζικά μέσα, ο άνθρωπος πίσω από το τιμόνι του Haval αναγκάστηκε να συνεχίσει την πορεία του για περίπου 500 χιλιόμετρα, όταν και τελικά άδειασε το ρεζερβουάρ. Η αστυνομία ειδοποιήθηκε από τις πρώτες στιγμές που ο οδηγός διαπίστωσε τη δυσλειτουργία στο όχημα, στέλνοντας περιπολικά για συνοδεία ώστε να αποφευχθεί τυχόν ατύχημα. Το ίδιο έγινε και με τη Haval, μηχανικοί της οποίας προσπαθούσαν να διαπιστώσουν τι προκαλούσε το πρόβλημα. Λύση τελικά δεν βρέθηκε, με το αυτοκίνητο να ταξιδεύει το ισοδύναμο της απόστασης Αθήνα-Θεσσαλονίκη έως ότου ακινητοποιηθεί με ασφάλεια!