Αλλιώς τα είχε υπολογίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για τα αυτοκίνητα, αλλιώς της έρχονται. Μετά το φιάσκο με τις απαγορεύσεις των θερμικών κινητήρων από το 2035 κι έπειτα, που αναγκάστηκε να τις αποσύρει άρον-άρον, η Κομισιόν δέχεται ακόμα ένα πλήγμα στον τρόπο διαχείρισης των νομοθετικών διαδικασιών, αυτή τη φορά για το περιβόητο ζήτημα του Euro 7.
Οι δρακόντειες νόρμες που συνοδεύουν τις νέες αντιρρυπαντικές διατάξεις για τα αυτοκίνητα, έχουν προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις από τις αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρχής. Πολλοί έχουν κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τις εκτοξεύσεις στα κόστη παραγωγής, ελέω των απαραίτητων μετατροπών που θα πρέπει να γίνουν στους κινητήρες, οι οποίες με τη σειρά τους αναμένεται να απογειώσουν ακόμα περισσότερο τις τιμές. Τα πιο προσιτά κλιμάκια της αγοράς, όπως η κατηγορία των σουπερμίνι, θα έρθουν αντιμέτωπα με τον αφανισμό, καθώς τα μοντέλα που τα απαρτίζουν θα γίνουν απλησίαστα. Κι αν δεν τα αγοράζει κανείς, δεν θα υπάρχει λόγος για τις εταιρίες να τα κατασκευάζουν.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν προειδοποιήσει ευθέως την Ε.Ε., πως αν δεν μετατεθεί η εφαρμογή του Euro 7 (1η Ιουλίου είναι να κάνει πρεμιέρα) ή δεν υπάρξουν τροποποιητικές διατάξεις, τότε τα προβλήματα που θα προκύψουν στην αγορά θα είναι μη αναστρέψιμα. Συνοπτικά, οι κατασκευαστές έχουν δώσει μια πολύ ζοφερή εικόνα για το εμπορικό μέλλον του κλάδου, αν η νέα νομοθεσία τεθεί σε άμεση εφαρμογή, που περικλείεται στην εξής φράση: «τέλος τα φθηνά αυτοκίνητα». Το Euro 7, ωστόσο, δεν θα προκαλέσει προβλήματα μόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες ή σε χώρες των οποίων η οικονομία βασίζεται σε αυτή τη βιομηχανία (Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία πχ). Και τα 27 κράτη-μέλη θα πρέπει να πάρουν μέτρα, δυσάρεστα και δυσεφάρμοστα στην πλειοψηφία τους (απαγορεύσεις κίνησης οχημάτων που δεν πληρούν τις προδιαγραφές, αντι-κίνητρα αγοράς κι ούτω καθεξής), ρισκάροντας κοινωνικές και πολιτικές αναταραχές.
Με αυτούς τους προβληματισμούς κατά νου, ήδη έχουμε τις πρώτες 8 χώρες που ορθώνουν «τείχος» κατά του Euro 7! Γαλλία, Ιταλία, Πολωνία, Βουλγαρία, Ουγγαρία, Τσεχία, Ρουμανία και Σλοβακία απέστειλαν από κοινού επιστολή στην Κομισιόν, δηλώνοντας την αντίθεσή τους στην εφαρμογή της επικείμενης νομοθεσίας. Προς το παρόν η επιστολή δεν έχει νομικό χαρακτήρα, αλλά πανεύκολα καταλαβαίνουμε πως αν δεν ληφθεί υπόψη από τα αρμόδια όργανα, τότε άνετα θα μπορούσε να εξελιχθεί σε επίσημο βέτο. Όλως περιέργως απουσιάζει η υπογραφή της Γερμανίας, παρόλο που πρωτοστάτησε -μαζί με την Ιταλία- για την ακύρωση των «απαγορεύσεων 2035», καταφέρνοντας να ανατρέψει την κατάσταση. Ο υπουργός Μεταφορών της χώρας, Volker Wissing, βέβαια έχει εκφράσει αρκετές φορές τη δυσθυμία και τον έντονο σκεπτικισμό του για το Euro 7, οπότε υπάρχει μεγάλη πιθανότητα αν φτάσουμε στο «μη παρέκει», η Γερμανία να συνταχθεί επίσημα στο πλευρό των άλλων οκτώ.