Η BMW είναι από τους λίγους κατασκευαστές που δεν εγκαταλείπουν το θερμικό καράβι, εκφράζοντας παράλληλα τις ανησυχίες τους για τη διαρκή τάση κατάργησης των Μ.Ε.Κ. Μια ανησυχία που αποτυπώνεται πλήρως, στα λεγόμενα του CEO των Βαυαρών.
Ο Oliver Zipse μίλησε στο γερμανικό περιοδικό Wirtschafts Woche για τις εξελίξεις στην αυτοκίνηση, το μέλλον των κινητήρων βενζίνης/πετρελαίου και την αναγκαστική στροφή στην ηλεκτροκίνηση. Ένας εξαναγκασμός που, σύμφωνα με τον διοικητικό ηγέτη της BMW, μπορεί να αποβεί καταστροφικός: «Η βιομηχανία στρέφεται προς μια μόνο λύση, την ώρα που οι πολιτικοί θα έπρεπε να είναι ανοιχτοί και σε άλλες προτάσεις. Αν καταφέρουμε να μειώνουμε τις εκπομπές ρύπων κατά 5% ετησίως, θα έχουμε κάνει ένα σημαντικότατο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Αλλά τα οριζόντια μέτρα, όπως η de facto κατάργηση των θερμικών κινητήρων, θα έχει καταστροφικές συνέπειες».
Ο Zipse τονίζει τις απαιτήσεις σε ανάγκες δημιουργίας υποδομών και επενδύσεις σε νέες μονάδες παραγωγής που επιβάλλει το ηλεκτρικό μέλλον, αντιπαραβάλλοντάς τες με τις πολύ λιγότερες άλλων λύσεων, όπως το υδρογόνο: «Το υδρογόνο είναι το μοναδικό φυσικό συστατικό που μπορεί να παραχθεί και αποθηκευτεί, με βιώσιμο τρόπο. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι ότι δεν χρειάζεται δημιουργία ολόκληρου δικτύου υποδομών για να αξιοποιηθεί. Μπορείς να μετατρέψεις ένα παραδοσιακό βενζινάδικο σε σταθμό ανεφοδιασμού υδρογόνου, μέσα σε δυο μέρες. Ασύγκριτα ταχύτερα και οικονομικότερα σε σύγκριση με την ηλεκτροκίνηση, όπου χρειάζεσαι ολόκληρο δίκτυο φόρτισης γενικά και τις ανάλογες εφαρμογές σε κάθε αυτοκίνητο, ειδικά».
Η BMW πρωτοστατεί στην προσπάθεια ανάπτυξης της τεχνολογίας κυψελών υδρογόνου, με την iX5 Hydrogen. Παράλληλα, δεν γίνεται να εθελοτυφλήσει και να αμελήσει την ηλεκτροκίνηση. Για αυτό και εξελίσσει ολόκληρη πλατφόρμα (τη Neue Klasse) ηλεκτρικών μοντέλων, που θα έρθουν να πλαισιώσουν τα υπάρχοντα iX και iX3, μαζί με την επερχόμενη iX1.