Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι πιο ολοκληρωμένα, τεχνολογικά προηγμένα, ισχυρότερα, αλλά και μεγαλύτερα/βαρύτερα, από ποτέ. Όλος αυτός ο συρφετός συστημάτων, εξοπλισμού και «θωράκισης» σε πλαίσια και μηχανικά μέρη έχουν εκτινάξει το βάρος, φτάνοντας σε κάποιες περιπτώσεις (ηλεκτρικές ιδίως) να ξεπερνούν μέχρι και τους 4 τόνους (4.110 κιλά το νέο Hummer, φερ’ ειπείν)! Σύμφωνα με τη BMW, πάντως, δεν πάει παραπάνω.
Ο project manager της νέας Σειράς 7, Christoph Fagschlunger, πρόσφατα δήλωσε σε συνέντευξή του πως για τα δεδομένα της βαυαρικής φίρμας, το ταβάνι του βάρους οριοθετείται από την ηλεκτρική 7άρα: «Για εμάς ένα αποδοτικό όριο είναι το βάρος της i7. Δεν πιστεύω πως τα αυτοκίνητα θα γίνουν βαρύτερα από όσο ζυγίζουν τώρα. Σαν BMW και ως κατασκευαστής επιβατικών αυτοκινήτων που είμαστε, μπορούμε να πιάνουμε όλα τα στάνταρ εντός των σημερινών δεδομένων βάρους». Ο Fagschlunger λέει πως ό,τι χρειάζεται από πλευράς εξοπλισμού, τεχνολογίας και ηλεκτρικών εφαρμογών, η BMW μπορεί να το «χωρέσει» σε ένα ζύγι, που θα είναι max στα επίπεδα της i7: ήτοι 2.640 κιλά!
H πρώτη ηλεκτρική Σειρά 7 είναι παράλληλα και το βαρύτερο αυτοκίνητο που έχει παρουσιάσει μέχρι σήμερα η βαυαρική φίρμα, ξεπερνώντας τόσο τη βαρύτερη έκδοση της X7 (2.480 κιλά) όσο και το ηλεκτρικό iX M60 (2.584 κιλά). Τι συμβαίνει, όμως, και τα αυτοκίνητα έχουν βαρύνει τόσο; Ο Γερμανός εξηγεί: «Εξοπλισμός, άνεση και πολυτέλεια είναι οι κύριοι παράγοντες. Ένα κάθισμα οδηγού, για παράδειγμα, ζυγίζει σήμερα τουλάχιστον 40 κιλά από όσο πριν 20 χρόνια». Και πού θα φτάσει, τέλος πάντων, αυτή η κατάσταση; «Η αύξηση στο μέγεθος των αυτοκινήτων κάποια στιγμή θα σταματήσει φυσιολογικά, όταν δεν θα χωράνε σε γκαράζ και δεν θα μπορούν να πάρουν μια κλειστή στροφή εντός πόλης. Αυτή η μέρα πλησιάζει. Η επιπλέον άνεση τώρα δεν προσθέτει κιλά. Αν θες ησυχία στην κύλιση, δεν χρειάζεται να γεμίζεις το αυτοκίνητο μόνωση. Υπάρχουν τα συστήματα noise cancellation».