Από το κακό στο χειρότερο πάνε οι προβλέψεις των ειδικών, σχετικά με την επίπτωση που θα έχουν οι νόρμες του Euro 7 -αν τελικά περάσει- στις τιμές των αυτοκινήτων. Τιμές που έχουν ήδη υποστεί σοβαρές ανατιμήσεις, λόγω των διαφόρων προβλημάτων (ελλείψεις μικροτσίπ και άλλων εξαρτημάτων) στην παραγωγική διαδικασία.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (European Automobile Manufacturers’ Association/ACEA) και μελέτης που εκπόνησε το Frontier Economics για αυτή, το κόστος παραγωγής ανά μονάδα θα αυξηθεί κατά μέσο όρο από 1.862 έως 2.629 ευρώ. Το κόστος αυτό αντιπροσωπεύει τις μετατροπές που θα πρέπει να γίνουν στους κινητήρες βενζίνης και ντίζελ αντίστοιχα, προκειμένου να έρθουν σε σύννομη με τις προϋποθέσεις του Euro 7 μορφή. Κοντολογίς, για να είναι νόμιμο ένα μοτέρ βενζίνης θα πρέπει ο κατασκευαστής να επενδύσει σχεδόν 1.900 ευρώ σε κάθε ένα που θα φτιάξει, ενώ στα ντίζελ θα χρειαστεί να καταβάλλει 2.629 ευρώ επιπλέον – πάντα, ανά μονάδα.
Η εικόνα γίνεται πιο ζοφερή όταν αναλογιστούμε πως οι ανωτέρω επιβαρύνσεις, αφορούν καθαρά το κόστος παραγωγής. Να το απορροφήσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν υπάρχει περίπτωση, οπότε κάπου θα πρέπει να μετακυλήσει. Πού; Μαντέψατε υπέροχα: στον καταναλωτή. Αυξήσεις 3.000-4.000 ευρώ στα βενζινοκίνητα και 4.500-5.500 ευρώ στα ντίζελ, κατά μέσο όρο, είναι πολύ πιθανό να «βομβαρδίσουν» τους τιμοκαταλόγους, αν τελικά περάσει το νομοθέτημα του Euro 7. Είναι χαρακτηριστικό πως ένα σουπερμίνι σαν το Skoda Fabia θα μπορούσε να ξεκινά πάνω από τις 22.500 ευρώ, τη στιγμή που σήμερα η βασική έκδοση κοστίζει 16.900 ευρώ! Με την προϋπόθεση, φυσικά, πως θα υπάρχουν σουπερμίνι, καθώς οι εταιρίες προειδοποιούν για τον κίνδυνο εξάλειψης μέχρι ολόκληρης της κατηγορίας.
Από το «μπουγιουρντί» του Euro 7 δεν θα γλιτώσουν ούτε τα ντίζελ φορτηγά με λεωφορεία, τα οποία θα δουν τα κόστη παραγωγής να αυξάνονται κατά 11.707 ευρώ μ.ο. (4 φορές πάνω από τις αρχικές εκτιμήσεις της Κομισιόν).
Τα χτυπήματα στην τσέπη του αγοραστικού κοινού, ωστόσο, δεν θα σταματήσουν με την αγορά του οχήματος. Οι αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στους κινητήρες, ώστε να εκπέμπουν λιγότερα CO2, ενδέχεται να αυξήσουν την κατανάλωση καυσίμου κατά 3,5%. Μια αύξηση που υπολογίζεται πως θα προσθέσει 650 ευρώ στον προϋπολογισμό των ανεφοδιασμών, στη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου ή βαν. Για φορτηγά ή λεωφορεία; Υπολογίστε γύρω στα 20.000 ευρώ επιπλέον.