Κάθε χρόνο η επιτροπή των βραβείων International Engine of the Year (Κινητήρας της Χρονιάς, κοινώς) ανακοινώνει τα αποτελέσματα των επιμέρους κατηγοριών, αλλά και τον νικητή της γενικής κατάταξης. Φέτος και για τρίτη συνεχή χρονιά, ο V8 των 3.9 λίτρων που συναντάμε στις Ferrari 488 GTB, Pista και Spider πήρε το μεγάλο βραβείο.
Ο θεσμός αριθμεί 20 χρόνια ζωής και μέχρι να ανακοινωθούν τα αποτελέσματα του 2019, οι διοργανωτές μας δίνουν τα καλύτερα μοτέρ από το 1999 μέχρι το 2018! Πόσα από αυτά τα σύνολα ξυπνούν αναμνήσεις και πόσα έχουν αφήσει/θα αφήσουν εποχή; Ακολουθεί το τοπ 10 με τις καλύτερες «καρδιές» από το τέλος της προηγούμενης χιλιετίας μέχρι και πέρσι.
Δείτε ακόμα: Αυτοκίνητα με πρωτοποριακούς ντίζελ κινητήρες
10. Fiat 0.9 TwinAir/ BMW 4.4 V8 Valvetronic/ Honda 1.0 IMA
Ξεκίνημα με τριπλή ισοβαθμία. Το σήμερα εκπροσωπείται από τον δικύλινδρο τούρμπο των 875 κ.εκ. της Fiat, απόδοσης 80 ίππων. Το παραδοσιακό παρελθόν από τον V8 των 4.4 λίτρων της BMW, με κωδική ονομασία M62B44. Το μοτέρ, δηλαδή, που υπάρχει κάτω από το καπό των 540i E39 και 740i E38, της πρώτης X5 4.4i, του Range Rover 3ης γενιάς, αλλά και της θρυλικής 840Ci. Το βλέμμα στο μέλλον από τότε, έρχεται με την μορφή του υβριδικού Honda Insight 1ης γενιάς. O 1.000αρης τρικύλινδρος αποδίδει 68 ίππους και συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 13 αλόγων. Η συνδυαστική ισχύς του 1.0 IMA ξεπερνά τους 80 ίππους – αριθμός που εν έτει 1999 συναντούσες σε 1.300αρια και 1.500αρια σύνολα.
9. Toyota 1.0 VVT-i
Από τα τέλη του περασμένου αιώνα μας έρχεται και το νο9 της λίστας, με την μορφή του 1.000αρη που συναντούσαμε στην βάση της γκάμας του Yaris 1ης γενιάς. Από 997 κ.εκ. οι Ιάπωνες κατάφεραν να βγάλουν 70 ίππους, χάρις και στην τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού VVT-i.
8. Mazda Renesis
Τρία στα τρία για την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, με τον τελευταίο εκπρόσωπο της περιστροφικής «σχολής». Κατά πολλούς θεωρείται χειρότερος από τον κινητήρα που διαδέχθηκε, όμως ο Renesis έφτασε να αποδίδει 241 ίππους στις 9.500 σ.α.λ. από 1.308 κ.εκ. Χωρίς την προσθήκη τούρμπο.
7. BMW 3.0 twinturbo straight six
Καμία σχέση με τον N54, τον κινητήρα που αποτέλεσε το εφαλτήριο της επιστροφής των τούρμπο στα βενζινοκίνητα βαυαρικά μηχανοστάσια, από εποχής 2002 Turbo. Ο 3λιτρος εν σειρά εξακύλινδρος αποδίδει 306 ίππους και 400 Nm ροπής, τόσο στρωτά και ολοκληρωμένα που η 335i Ε92 απειλούσε -αναλόγως συνθηκών, ξεπερνούσε κιόλας- την αντίστοιχη M3!
6. BMW 1.5 TwinPower Hybrid
Χωρίς πολλά λόγια, ο ισχυρότερος τρικύλινδρος όλων των εποχών.
5. Toyota Hybrid Synergy Drive
Μια θέση πιο πάνω, το υβριδικό σύνολο του Prius 2ης γενιάς. 1.500 ατμοσφαιρικά κυβικά και 76 άλογα συνδυάζονται με 67 ηλεκτρικούς ίππους, αποδίδοντας συνδυαστικά 110. Τα επίσημα στοιχεία αναφέρουν μέση τιμή κατανάλωσης 4,9 λίτρων/100 χλμ., όμως πολλοί έχουν δηλώσει πως ακόμα και 1 λίτρο κάτω είναι ρεαλιστικός στόχος.
4. Volkswagen 1.4 TSI twincharger
Ο κινητήρας που μας σύστησε το downsizing, το οποίο σήμερα αποτελεί κανόνα στις τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας. Ο συνδυασμός τούρμπο και κομπρέσορα ανασύρθηκε από τα τέλη της δεκαετίας του 80, όπου η Lancia Delta S4 του Group B τον εφάρμοσε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και το Nissan Micra Super Turbo τον έφερε στα αυτοκίνητα παραγωγής.
Το Golf GT εξέλιξε και προσάρμοσε την συνταγή στα σύγχρονα δεδομένα, αποδίδοντας 170 ίππους από 1.398 κ.εκ. Στο Scirocco η απόδοση έπεσε στα 160 άλογα, με το Golf να διατίθεται και σε έκδοση 140 ίππων. Στην ισχυρότερη μορφή του, κάτω από το καπό του τότε SEAT Ibiza Cupra, ο 1.4 TSI twincharger έφτασε τους 180 ίππους.
3. BMW 3.2 straight six
Αλλιώς, S54. Αλλιώς, ο μυθικός κινητήρας της θρυλικής M3 E46. 343 ίπποι στις 8.000 σ.α.λ. από 3.2 λίτρα, συνοδευόμενα από ένα εκ των χαρακτηριστικών μελωδιών στην Ιστορία της αυτοκίνησης.
2. Ford 1.0 EcoBoost
Τι λέγαμε για το downsizing; Η απόλυτη μετενσάρκωση και εφαρμογή του όρου. Το 2012, η Ford παρουσίασε ένα 1.000αρη μοτέρ με αποδόσεις που κοντράριζαν από 1.6 μέχρι 2.0 λίτρα (100, 125 και 140 ίππους). Μέχρι σήμερα, ο μικρότερος των EcoBoost έχει κερδίσει τα εξής βραβεία:
-Γενικός νικητής: 2012, 2013 και 2014
-Καλύτερος νέος κινητήρας: 2012
-Καλύτερος κινητήρας κάτω του 1.0L: 2012, 2013, 2014, 2015, 2016 και 2017
Διαβάστε επίσης: Τι προσφέρουν οι 3κύλινδροι turbo κινητήρες;
- Ferrari 3.9 V8 twinturbo
Καλύτερος κινητήρας της 20ετίας, όμως, είναι άλλος. Και μας έρχεται από την Ιταλία, με την ρώμη 670 ίππων στις 8.000 σ.α.λ. και 760 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Ο F154 είναι το πιο ισχυρό υπερτροφοδοτούμενο σύνολο που έχει βγει από το Μαρανέλο, «ρίχνοντας» σχεδόν 200 ίππους στην μνημειώδη F40 των 485 ίππων (2.8 V8 twinturbo).