Δεν είναι κάποια extreme έκδοση της Supra, ούτε κάποια Celica που προερχόταν από το WRC, ούτε καν το νέο Yaris με τους 261 ίππους ή η Corolla GR. Ποιο είναι, λοιπόν, το πιο εξωφρενικό Toyota… δρόμου που έχει κατασκευαστεί ποτέ;
Ας τα πάρουμε από την αρχή. Το 1994 δημιουργήθηκε η εμβληματική κατηγορία αγώνων που ονομαζόταν GT1. Αφορούσε τροποποιημένες εκδόσεις υπεραυτοκίνητων δρόμου. Αυτή η κατηγορία, όπου αποθεώθηκε κυριολεκτικά η McLaren F1, συμπεριλήφθηκε στον θρυλικό αγώνα αντοχής των 24 Ωρών του Λε Μαν, ωστόσο η FIA, έθετε μια απαραίτητη προϋπόθεση. Η έγκριση τύπου απαιτούσε από τις εταιρείες να κατασκευάσουν αντίστοιχες, με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα, εκδόσεις που θα μπορούσαν να κυκλοφορήσουν στο δρόμο και θεωρητικά σε αρκετές μονάδες. Ένας κανονισμός που «γέννησε» επικά αυτοκίνητα όπως οι Mercedes CLK GTR και Porsche 911 GT1.
Κάπως έτσι, η Toyota με τη μακρά αγωνιστική παράδοση στο WRC, αποφάσισε να παρουσιάσει για το Le Mans του 1998 ένα ολοκαίνουριο πρότζεκτ. Ένα εγχείρημα που αναπτύχθηκε από την TTE (Toyota Team Europe, το τωρινό Gazoo Racing) στην Κολωνία της Γερμανίας, με το όνομα GT-One. Σε λίγους σχετικά μήνες, η TTE κατάφερε να σχεδιάσει, να κατασκευάσει και να δοκιμάσει τρία GT-One που στάλθηκαν στη Γαλλία για τον αγώνα του 1998, αλλά μόνο ένα κατάφερε να τερματίσει στην ένατη θέση. Παρόλο που τα αποτελέσματα δεν ανταποκρίθηκαν στις προσδοκίες, οι Ιάπωνες είχαν ήδη κατασκευάσει το πιο extreme αυτοκίνητο… δρόμου, ώστε να καλύπτει τον όρο συμμετοχής στον αγώνα που είχε θεσπίσει η FIA.
Κατασκευασμένο από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, ήταν πανομοιότυπο με αυτό της αγωνιστικής έκδοσης. Βαμμένο κόκκινο, εξοπλισμένο με πλευρικά φλας, διαφορετικά πίσω φώτα και μικρότερη αεροτομή χαμηλωμένη, αλλά σε γενικές γραμμές ίδιο με το αγωνιστικό. Περισσότερες οι αλλαγές στο εσωτερικό, με έναν συνδυασμό εξατομικευμένων στοιχείων από διάφορα εξαρτήματα άλλων Toyota, δύο δερμάτινα carbon μπάκετ καθίσματα, κεντρική κονσόλα με αεραγωγούς, αναπτήρα και κανονικό τιμόνι. Η θέση του τελευταίου παρέμενε στη δεξιά πλευρά, όπως και ο επιλογέας ταχυτήτων που ήταν στριμωγμένος κάτω από τη δεξιά κολόνα.
Ένα άλλο στοιχείο που διατηρήθηκε ήταν ο κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας. «Kαρδιά» του GT-One ήταν ένας twinturbo V8 3,6 λίτρων, με απόδοση 600 ίππους και 650 Nm ροπής, σε συνεργασία με 6άρι σειριακό κιβώτιο. Ο συνδυασμός του με τα μόλις 900 κιλά ολόκληρης της κατασκευής, σήμαινε ειδική σχέση ισχύος-βάρους μόλις 1,5 κιλών ανά ίππο και επιτάχυνση επιπέδου 3,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 370 χλμ./ώρα!
Η Toyota κατασκεύασε τελικά δύο road legal GT-One και δεν πούλησε κανένα! Αμφότερα παρέμειναν στην αγκαλιά της φίρμας από το Αΐτσι: το ένα βρίσκεται στο Μουσείο Gazoo Racing Europe στην Κολωνία της Γερμανίας, ενώ το άλλο σε ένα μουσείο στην Ιαπωνία.