Οι Mercedes-AMG έχουν αποχαιρετήσει τους V12 κινητήρες εδώ και μια τριετία. Πλέον όποιος θέλει δωδεκακύλινδρο «Αστέρι», θα πρέπει να κοιτάξει τη Maybach S-Class. Εκτός, φυσικά, αν επεκτείνει την έρευνα και στα μεταχειρισμένα. Εκεί υπάρχουν πραγματικές ευκαιρίες, με τα δεδομένα της κατηγορίας πάντα. Καλή ώρα, η εν λόγω S65 AMG.
Ταξινομήθηκε πρώτη φορά το 2016 και τις περισσότερες μέρες μέχρι σήμερα, τις έχει περάσει στο γκαράζ. Μέσα σε 6 χρόνια, το οδόμετρο αναγράφει μόλις 18.012 χλμ. – περίπου 3.000 χλμ. ετησίως, δηλαδή. Αυτό που εντυπωσιάζει περισσότερο, όμως, είναι η σχέση ευρώ-χιλιομέτρου. Όταν αγοράστηκε καινούργια, στη Γερμανία, το κόστος κτήσης άγγιξε τις 290.000 ευρώ (286.371 ευρώ). Σήμερα, ο πρώτος και μέχρι τώρα μοναδικός ιδιοκτήτης την καθιστά διαθέσιμη, για σχεδόν τα μισά χρήματα! Παρότι μιλάμε για μια, ούτως ή άλλως, σπάνια AMG, που ταυτόχρονα πρόκειται για την τελευταία με V12, η τιμή πώλησης ορίζεται στις 155.000 ευρώ. Ένα ποσό που μας δίνει αναλογία 8,65 ευρώ στο χιλιόμετρο διανυθείσας απόστασης. Για collector’s item λιμουζίνα, ευκαιρία!
Ο πληθωρικός διτούρμπινος 12κύλινδρος των 6 λίτρων παράγει 630 άλογα στις 4.800-5.400 σ.α.λ. και 1.000 Nm στις 2.300-4.300 σ.α.λ., με το 7αρι αυτόματο κιβώτιο G-TRONIC να είναι το μόνο που αντέχει το τεράστιο ποσό της ροπής. Η κίνηση δεν μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς, όπως μπορεί να περιμένει κάποιος, αλλά μόνο στον πίσω άξονα. Ο λόγος έχει να κάνει ξεκάθαρα με τη χωροταξία, καθότι το σύστημα τετρακίνησης 4MATIC+ (που γνωρίζουμε από τις κορυφαίες εκδόσεις των Mercedes-AMG) πολύ απλά δεν χώραγε!
Οι επιδόσεις της λιμουζίνας των 2.250 κιλών είναι εξαιρετικές, με τα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 4,1 δλ. και την τελική να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 300 χλμ./ώρα αν επιλεγεί το AMG Driver’s Package, ενώ μπορεί να ξεπεράσει τα 330 χλμ./ώρα σε περίπτωση που καταργηθεί ο ηλεκτρονικός περιοριστής (δεν προσφέρεται τέτοια επιλογή από την Mercedes, αλλά στην Γερμανία -και όχι μόνο- «χρυσές δουλειές» κάνουν τα αντίστοιχα προγράμματα).