Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κρούσει επανειλημμένως τον κώδωνα του κινδύνου για τις ολοένα αυστηρότερες νόρμες ρύπων, προειδοποιώντας πως θα μπορούσαν να οδηγήσουν στον αφανισμό των μικρών μοντέλων (πόλης και σουπερμίνι) με θερμικά μοτέρ. Ήδη το Ford Fiesta έχει ανακοινωθεί πως «χαιρετάει», ενώ δεν αποκλείεται να μοιραστεί την ίδια τύχη και ο επί δεκαετίες μεγαλύτερος ανταγωνιστής του: το VW Polo.
Η αυστηροποίηση στη νομοθεσία των εκπομπών ρύπων, αλλά και εκείνη στις προδιαγραφές ασφαλείας, ανεβάζουν το κόστος εξέλιξης ενός αυτοκινήτου και, κατ’ επέκταση, της τιμής του. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η επιβάρυνση στην τελική τιμή λόγω Euro 7 δεν θα υπερβαίνει τα 90 με 150 ευρώ. Ο CEO της VW, ωστόσο, έχει αντίθετη και πολύ πιο ζοφερή άποψη. Σύμφωνα με τον Thomas Schäfer, σε συνέντευξη που έγινε στα πλαίσια της Έκθεσης του Λος Άντζελες, η πραγματική επιβάρυνση θα κυμαίνεται μεταξύ 3.000 και 5.000 ευρώ! Κάτι που αυτομάτως, θα σημάνει το τέλος των βενζινοκίνητων (τα ντίζελ ούτως ή άλλως καταδικασμένα είναι) μοντέλων στα μικρότερα segments της αγοράς.
«Αυτή τη στιγμή, έχουμε μηχανικούς που αξιολογούν τα δεδομένα. Αν, όμως, ο αντίκτυπος του Euro 7 στην τιμή των μελλοντικών αυτοκινήτων είναι τέτοιας έκτασης, δεδομένα δεν θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτά και απλά, θα επισπεύσουμε το πλάνο εξηλεκτρισμού τους για όσο το δυνατόν συντομότερα». Με άλλα λόγια, αν η πρόβλεψη των 3.000-5.000 ευρώ επαληθευτεί, τότε οι Γερμανοί θα αναγκαστούν να καταργήσουν το Polo γιατί, ακόμα πιο απλά, θα γίνει τόσο ακριβό ώστε δεν θα το αγοράζει κανείς. Το πιθανότερο σενάριο είναι η παραχώρηση της θέσης του σε αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, κάτω από το ID.3 (βλέπε ID.2).
Σήμερα, το VW Polo ξεκινά στη χώρα μας από τις 19.100 ευρώ, για τη βασική έκδοση με τον ατμοσφαιρικό 1.0 MPI των 80 ίππων. Αν υποθέσουμε πως η αύξηση θα είναι της τάξης των 3.000 ευρώ, για ένα ενδεχόμενο νέο Polo, τότε μιλάμε για τιμή εκκίνησης πάνω από τις 22.000 ευρώ. Αν, ακόμα χειρότερα, είναι στο 5χίλιαρο, τότε η βασική τιμή θα φτάσει τις 24.000+ ευρώ, για μοντέλο του B-Segment!