Ήταν Μάρτης του 1980, όταν η Audi παρουσίασε στο Σαλόνι της Γενεύης ένα λευκό Coupe με σύστημα τετρακίνησης. Μια κίνηση που σηματοδότησε τον ερχομό των συστημάτων 4WD στα αυτοκίνητα επιδόσεων ευρείας παραγωγής, καθώς μέχρι τότε χρησιμοποιούνταν μόνο σε φορτηγά και μοντέλα εκτός δρόμου.
Διαβάστε επίσης: Η Audi γιορτάζει 40 χρόνια Quattro (+video)
Ταυτόχρονα, άλλαξε μια για πάντα τον ρου των αγώνων ράλλυ. Τα Quattro A1, A2 και S1 άφησαν άλαλους κοινό και ανταγωνισμό με τις επιδόσεις τους, έκαναν σχεδόν υποχρεωτική τη χρήση συστημάτων τετρακίνησης και μνημονεύονται ως οι αναμορφωτές πάσης φύσεως διοργάνωσης ράλλυ. Με λίγα λόγια, το Quattro πρόκειται για ένα από τα πιο σημαντικά και επιδραστικά μοντέλα στην Ιστορία της αυτοκίνησης
Ένα κόκκινο Coupe του 1985, για κακή του τύχη δεν μοιράστηκε τις στιγμές δόξας των προαναφερθέντων. Αγοράστηκε το 1993 ως μεταχειρισμένο και για δυο χρόνια, χρησιμοποιείτο σχεδόν καθημερινά. Τότε, το 1995, για λόγους που παραμένουν αδιευκρίνιστοι, ο ιδιοκτήτης το πάρκαρε σε έναν αχυρώνα και ξέχασε ότι υπήρχε!
Δείτε ακόμα: Βρέθηκε ξεχασμένη Alfa Romeo 2000 GTV του 1972
Το εγκαταλελειμμένο Audi ανακαλύφτηκε τυχαία πριν μερικές εβδομάδες και δόθηκε στην Classic Car Auctions για δημοπράτηση. Όπως βλέπουμε, μόνο καλή δεν μπορεί να πει κάποιος την κατάσταση που βρίσκεται. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο εσωτερικό, το οποίο θα πρέπει να ξηλωθεί ολοσχερώς για να επιστρέψει σε οδηγήσιμο στάτους. Το αμάξωμα, πέρα από το θάμπωμα στη βαφή και κάποια σημεία με σκουριά, διατηρείται αξιοπρεπώς. Για τα μηχανικά μέρη δεν γίνεται λόγος, πέρα από το ότι λειτουργούν τα ηλεκτρικά.
Διαβάστε επίσης: Τι καινοτομία είχε το Audi 80 του 1986;
Στα καλά του, ο πεντακύλινδρος 10βάλβιδος τούρμπο (η μεταγενέστερη εκδοχή των 2.2 λίτρων είναι αυτή με την 20βάλβιδη κεφαλή) των 2.1 λίτρων απέδιδε 200 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 285 Nm στις 3.500 σ.α.λ. Ο συνδυασμός με το 5άρι χειροκίνητο και το σύστημα τετρακίνησης, εξασφάλιζε επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 7,1 δλ. και τελική 220 χλμ./ώρα. Για να αποκτήσει την πρότερη αίγλη του το εν λόγω Quattro, χρειάζεται χρόνος και χρήμα. Όποιος θέλει, μπορεί να κάνει την αρχή αποκτώντας το. Οι εκτιμητές της Classic Car Auctions κάνουν λόγο για τελική τιμή, που θα κυμανθεί μεταξύ 8.000 – 10.000 λιρών (περίπου 8.900 – 11.000 ευρώ)