Όταν η Bugatti Chiron Super Sport 300+ ξεπέρασε τα 490 χλμ./ώρα και έκανε παγκόσμιο ρεκόρ για αυτοκίνητο παραγωγής, όλοι περιμέναμε τη στιγμή που θα έσπαγε το φράγμα των 500 χλμ./ώρα. Τόσο οι άνθρωποι της Bugatti, όσο και αυτοί της Koenigsegg, έκαναν τις ανάλογες δηλώσεις/υπολογισμούς για το πότε τα 500 χλμ./ώρα θα πέρναγαν στην Ιστορία. Κάτι που τελικά, έμελλε να πετύχει το SSC Tuatara.
Διαβάστε επίσης: Koenigsegg: «Μπορούμε τα 531 χλμ./ώρα!»
Το αμερικανικό hypercar της Shelby Super Cars, σύμφωνα με το βρετανικό Top Gear, είναι επίσημα το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής όλων των εποχών, αλλά και το πρώτο που καταφέρνει να περάσει τα 500 χλμ./ώρα! Η ασύλληπτη επίδοση επετεύχθη το Σάββατο 10 Οκτώβρη, σε μια κλειστή ευθεία 7 μιλίων (11,26 χλμ.) στα περίχωρα του Λας Βέγκας, στη Νεβάδα. Στην πρώτη του προσπάθεια, το Tuatara κατάφερε ένα διόλου συμπαθητικό πέρασμα στα 484,53 χλμ./ώρα. Πίσω από την επίδοση της κορυφαίας Chiron, όμως. Για την κατοχύρωση του ρεκόρ, ωστόσο, απαιτείται πέρασμα και κατά την αντίθετη φορά. Και εκεί ήταν που το Tuatara αποφάσισε να παίξει με τα όρια νόησης του ανθρώπινου εγκεφάλου, αλλά και τους νόμους της Φυσικής/λογικής.
Τα όργανα κατέγραψαν την εξωπραγματική ταχύτητα των 532,93 χλμ./ώρα, τοποθετώντας το μέσο όρο στα 508,73 χλμ./ώρα! Ο άνθρωπος που μπαίνει στα ιστορικά κιτάπια της ταχύτητας, είναι ο Βρετανός οδηγός αγώνων Oliver Webb, ο οποίος δήλωσε: «Το αμάξι είχε να δώσει κι άλλο. Με καλύτερες συνθήκες, σίγουρα μπορούμε να πάμε παραπάνω. Στα 532 χλμ./ώρα, το κοντέρ ανέβηκε από τα 500 στα 532 μέσα σε 5 δλ. Με τέτοιο ρυθμό, είναι δεδομένο πως είχε ακόμα να δώσει. Δυστυχώς, είχαμε πλάγιους ανέμους και αναγκαστήκαμε να αρκεστούμε σε αυτή την ταχύτητα, η οποία εννοείται μόνο μικρή δεν είναι»!
Δείτε ακόμα: Το «ξύλο» της Bugatti Veyron προκαλεί ρίγος (+video)
Καρδιά της κατασκευής είναι ένας twinturbo V8 5.9 λίτρων, κατασκευής SSC. Φτάνει μέχρι τις παρυφές των 1.800 ίππων (1.774 ίππους) ενώ ακόμα και με βενζίνη 91 οκτανίων (η στάνταρ επιλογή στα αμερικανικά βενζινάδικα) υπερβαίνει τα 1.300 άλογα (1.369). Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω 7τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, το οποίο μπορεί να αλλάζει σχέσεις σε λιγότερο από 100 millisecond στο Track Mode. Η ανάρτηση είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και αλλάζει τις παραμέτρους της ενεργά, βάσει της ταχύτητας (χαμηλώνει την απόσταση από το έδαφος μόλις αυξηθεί ο ρυθμός, αυξάνει στις χαμηλές ταχύτητες) αλλά και των επιλογών του οδηγού.
Πλαίσιο και αμάξωμα είναι κατασκευασμένα από ανθρακονήματα, διατηρώντας το βάρος στο εντυπωσιακά χαμηλό νούμερο των 1.247 κιλών, ενώ η αεροδυναμική του απόδοση είναι τόσο προσεγμένη ώστε ο συντελεστής οπισθέλκουσας να βρίσκεται στο 0,279, όταν τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αεροδυναμικά βοηθήματα δεν είναι ανεπτυγμένα.
Δείτε ακόμα: Σούζες με διτούρμπινο Audi R8 3.000 ίππων (+video)
Και τώρα, ας πάμε μια ιστορική βόλτα πέρα από τα 500 χλμ./ώρα