Άστρωτο Sierra Cosworth του ’92 με 1.000 χλμ.!

Το Ford Sierra Cosworth συγκαταλέγεται στα best seller αφισών για παιδικά δωμάτια των δεκαετιών 80 και 90, δεν υπάρχει αμφιβολία. Με την υποσημείωση, πως μιλάμε για το τρίθυρο. Αυτό με την «ουρά φάλαινας» για αεροτομή, που γέννησε το RS500.

Το Sapphire RS Cosworth, αντίθετα, μπορεί να αισθάνεται αδικημένο. Το 1988 που παρουσιάστηκε, ο κόσμος το υποδέχτηκε ως την πρακτική έκδοση ενός ταχύτατου αυτοκινήτου. Αναμενόμενα έγινε επιτυχία, πουλώντας πάνω από 13.000 κομμάτια μέσα σε έναν χρόνο. Το πιο αεροδυναμικό του σχήμα, κυρίως λόγω απουσίας της τεράστιας αεροτομής, επέφερε βελτίωση στις επιδόσεις και χάρισε στο τετράθυρο Cosworth τελική 241 χλμ./ώρα (αντί 239), με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 6,1 δλ. (αντί 6,5). Έτσι, πέρα από πιο πρακτικό, το Sapphire είχε να καυχιέται πως ήταν και πιο γρήγορο!

Η πραγματική αναγνώριση ήρθε τον Ιανουάριο του 1990, όταν η τρίτη εκδοχή του Sierra RS Cosworth απέκτησε ένα «4×4» στο όνομα. Η μεταβολή σε τετρακίνητο ταύτισε περισσότερο το μεσαίο Ford με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ και, κυρίως, το έκανε ιδανική βάση για βελτιωτικά projects. Δεν χρειάζεται να αναφέρουμε το πόσα Sierra βελτιώθηκαν και μεγαλούργησαν στα κοντράδικα στέκια της χώρας, τάση που ήταν πανευρωπαϊκή. Η μετάδοση των 220 ίππων στις 6.250 σ.α.λ. και 290 Nm στις 3.500 σ.α.λ. ολούθε, στέρησε κάτι από την τελική (230 χλμ./ώρα) όμως κατέβασε τον χρόνο για το 0-100 υπό των 6 δλ. (5,7)! Αυτά με τον 2λιτρο τούρμπο εργοστασιακό. Γιατί μόλις αναλάμβαναν οι μάστορες, τα 300 άλογα έρχονταν με τη σκέψη.

Καλή ώρα, αυτό το μαύρο και πρόσφατα ανακατασκευασμένο Sapphire του 1992. Με 300 ίππους κάτω από το καπό, τις χαρακτηριστικές ζάντες της OZ και ρυθμιζόμενη ανάρτηση, «οργώνει» τόσο σε στροφές όσο και ευθείες. Αναβαθμίσεις απαντώνται σε κάθε τομέα, με highlights τον εξάφτερο συμπλέκτη της AP Racing, τα 4πίστονα φρένα μπρος-πίσω της Brembo, το νέο εμπρός διαφορικό, τη νέα κυλινδροκεφαλή και την εξάτμιση Group N. Με μόλις 1.000 χλμ. στο κοντέρ και εξαιρετική κατάσταση, το αυτοκίνητο μοιάζει έτοιμο για να μπει σε μουσείο. Εξ ου και οι 28.000 ευρώ που απαιτούνται για γίνει δικό σας.

Get it on Google Play Download on the App Store