H 190E 2.5-16 Evolution II είναι ένα από τα πιο ποθητά και συλλεκτικά αυτοκίνητα γενικώς, όχι μόνο στο πλαίσιο των Mercedes. Αναλόγως και οι τιμές, βέβαια, που κυμαίνονται στα ανώτερα στρώματα.
Το «φτερωτό Αστέρι» πρωταγωνιστούσε στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Τουρισμού (DTM) στα τέλη δεκαετίας 80 – αρχές 90 και μετετράπη στον εφιάλτη της BMW M3 E30. Η έκδοση παραγωγής κυκλοφόρησε σε μόλις 502 κομμάτια, με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 2.463 κ.εκ. να προέρχεται από την Cosworth και να αποδίδει 235 άλογα στις 7.200 σ.α.λ. και 245 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ. Το 5άρι χειροκίνητο με την 1η κάτω φρόντιζε για το πέρασμα της ισχύος στους πίσω τροχούς, επιταχύνοντας την 2.5άρα Evo στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,7 δλ. και μέχρι τα 250 χλμ./ώρα. Φυσικά, η εμφάνιση είναι αυτή που κέρδιζε, κερδίζει και θα κερδίζει τις εντυπώσεις, με το ρηξικέλευθο body kit να παρακάμπτει με σεμιναριακό τρόπο τους κανονισμούς και να αφήνει εποχή – τόσο ως απόδοση, όσο και ως σχεδίαση.
Η συγκεκριμένη είναι η υπ’ αριθμόν 473 και ξεκίνησε την καριέρα της στη Γερμανία, το 1990. Από τότε άλλαξε τρεις ιδιοκτήτες και ισάριθμες χώρες – μεταξύ των οποίων η δική μας! Το αυτοκίνητο αγοράστηκε το 2015 και με 17.993 χλμ. στο οδόμετρο, από έναν συμπατριώτη μας στα βόρεια προάστια της Αθήνας, ο οποίος διένυσε μόλις 143 χλμ. πίσω από το τιμόνι της συλλεκτικής Mercedes. Η 2.5-16 Evo II έμεινε στην Ελλάδα μέχρι το 2019, όταν μετακόμισε στο Μαϊάμι και τη Speedart Motorsports. Σήμερα πωλείται εκ νέου, με 18.246 χλμ. στο κοντέρ. Κάτι που σημαίνει πως στις Η.Π.Α. οδηγήθηκε ακόμα λιγότερο από εδώ, για μόλις 100 χλμ.! Ο πέμπτος ιδιοκτήτης θα χρειαστεί να εκταμιεύσει σχεδόν μισό εκατομμύριο δολάρια για να την αποκτήσει, καθώς η τιμή πώλησης ορίζεται στις 475.000 δολάρια (406.000 ευρώ)!