Τη μεγάλη ανατροπή πραγματοποίησε η Alfa Romeo στην έρευνα ικανοποίησης πελατών της J.D. Power, παίρνοντας την πρώτη θέση τόσο στην premium όσο και τη γενική κατάταξη!
Ο δείκτης ικανοποίησης της έρευνας αναλύει τα δεδομένα από τις αναφορές πελατών στις Η.Π.Α., καταγράφοντας και κατανέμοντας ποσοστιαία τα αποτελέσματα σε επιμέρους κατηγορίες. Προσωπικό/εγκαταστάσεις/ιστότοπος αντιπροσωπείας, ταχύτητα διεκπεραίωσης διαδικασιών, χρόνος παράδοσης αυτοκινήτου, ευχέρεια διαπραγμάτευσης τιμής και αριθμός ετοιμοπαράδοτων είναι μερικοί από τους τομείς που αξιολογούν οι καταναλωτές, για ένα μέγιστο σκορ που φτάνει τους 1.000 πόντους. Συνήθως, Porsche και Lexus πρωταγωνιστούν. Φέτος, όμως, έκαναν χώρο και παρέδωσαν τα σκήπτρα στην Alfa Romeo.
Η ιταλική εταιρία κατάφερε να πετύχει 833 πόντους, αφήνοντας πίσω τους Γερμανούς για μόλις 2 πόντους και τους Ιάπωνες για 14. Οι Μιλανέζοι ισοφάρισαν την περσινή επίδοση της Porsche, που την είχε φέρει στην πρώτη θέση, βελτιώνοντας το εταιρικό τους σκορ κατά 25 πόντους και ανεβαίνοντας 8 θέσεις στην premium κατάταξη (9η πέρσι) Από εκεί, δηλαδή, που το 2021 η Alfa Romeo πέρναγε μετά βίας το μέσο όρο (808 πόντους με βάση τους 807) φέτος πάτησε κορυφή, σημειώνοντας παράλληλα τη μεγαλύτερη βελτίωση από όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες!
Porsche και Lexus διατηρήθηκαν πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα (-2 και -1 πόντοι αντίστοιχα), με την Cadillac επίσης να σκοράρει λιγότερο (812 φέτος, 814 πέρσι), αλλά να βελτιώνει τη θέση της. Κι αυτό, γιατί η Infiniti είδε τη βαθμολογία της να χειροτερεύει κατά 14 μονάδες (811 από 825) και να τη ρίχνει στην 5η από τη 2η θέση.
Στους mainstream κατασκευαστές τώρα, εξίσου δυναμική άνοδο επέδειξε η Buick. Η αμερικανική φίρμα ανέβηκε στην κορυφή από την 2η θέση, ακολουθούμενη από τις Dodge, Subaru, Chevrolet και GMC. Πολύ καλή η εικόνα των «Πλειάδων», που βελτίωσαν σκορ (804 από 792) και κατάταξη (3η από 9η), σημαντική κάμψη σε αμφότερους τους τομείς από τη GMC (802 πόντοι από 812, 5η θέση από 1η).
Αξιοσημείωτο το γεγονός πως εν αντιθέσει με την premium κατάταξη, στους μαζικούς κατασκευαστές δεν βρίσκουμε ούτε έναν Ευρωπαίο πάνω από το μέσο όρο! Για την ακρίβεια, μόνο 3 Ιάπωνες (Subaru, Mazda, Nissan) καταφέρνουν να διαρρήξουν το αμερικανικό μπλοκ.